از 52 طرح ورزشی در 9 شهرستان با حضور استاندار خوزستان بهره برداری شد

52 طرح ورزشی به صورت همزمان و با حضور رئیس فدراسیون فوتبال روز پنجشبه در استان خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسید. استخر کارون اهواز، سالن ورزشی بانوان معلول اهواز، سالن چند منظوره پوریای ولی اهواز، زمین تنیس خاکی مرحوم دهداری اهواز، تاسیس و تجهیز مهمانسرای غدیراهواز، تعویض چمن مصنوعی استادیوم تختی اهواز، زمین […]

52 طرح ورزشی به صورت همزمان و با حضور رئیس فدراسیون فوتبال روز پنجشبه در استان خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسید. استخر کارون اهواز، سالن ورزشی بانوان معلول اهواز، سالن چند منظوره پوریای ولی اهواز، زمین تنیس خاکی مرحوم دهداری اهواز، تاسیس و تجهیز مهمانسرای غدیراهواز، تعویض چمن مصنوعی استادیوم تختی اهواز، زمین ساحلی سروندی اندیمشک، احداث سالن رزمی ماهشهر، بازسازی استخر خانواده بهبهان، تکمیل ورزشگاه شهید بهزادنیا مسجدسلیمان، بهسازی استادیوم شهیدجهان آرا خرمشهر، احداث سالن شمشیربازی خرمشهر، احداث سالن جودو شوشتر، تعمیر و تجهیز سالن های دو قلو هادی آباد کارون و تکمیل مجموعه ورزشی صفی آباد دزفول از جمله پروژه های مهمی هستند که مورد بهره برداری قرار گرفتند.

82148730-70863179

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در مراسم افتتاح استخر سرپوشیده کارون اهواز با اشاره به اینکه عملیات اجرائی این طرح ها از سال 93 آغاز شد افزود: برای افتتاح این طرحها در مجموع 292 میلیارد و 669 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. فرامرز کیانی زاده افزود: با بهره برداری از این طرح ها 11 هزار متر مربع به سرانه ورزشی سرپوشیده و 126 هزار متر مربع به سرانه ورزشی روباز استان اضافه شد.

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه ها 20 تا 30 هزار نفر می توانند از فضای ورزشی استان بهره مند شوند. مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: این طرح ها در حالی به بهره برداری رسید که با کمبود شدید اعتبار مواجه بودیم و بابت اجرای آن هنوز 45 میلیارد ریال به بخش خصوصی بدهکار هستیم و 20 میلیارد ریال دیگر نیز برای تجهیز آنها نیاز است. کیانی زاده تصریح کرد: در سال 95 نیز بیش از 30 پروژه ورزشی دیگر در استان به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین در این مراسم امام جمعه موقت اهواز گفت: امروز ورزش در جامعه امری ضروری است و نباید به عنوان یک تفریح به آن نگاه کرد. حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده اظهار کرد: هر چه در مقوله ورزش بیشتر هزینه کنیم در بخش درمان نیاز کمتری به هزینه کرد داریم. وی ادامه داد: باید فضایی برای جوانان در جامعه به وجود آوریم که بتوان به وسیله آن تاثیرات ورزش را در جامعه ببینیم. امام جمعه موقت اهواز افزود: ورزش مقوله چند جانبه ای است و همه دستگاه های دولتی و خصوصی باید در آن ورود کنند و خیرین نیز همانگونه که در ساخت مدارس و غیره سرمایه گذاری می کنند باید در این بخش نیز وارد شوند.

استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: تعدادی از این 52 پروژه ورزشی بهسازی و بازسازی بوده است که با ساخت و بهسازی این فضاها به سرانه ورزشی استان اضافه شد.غلامرضا شریعتی افزود: ضرورت کار در مقوله ورزش و گسترش مراکز شنا به دلیل شرایط آب و هوایی استان یکی از گزینه های اصلی فعالیت اداره کل ورزش و جوانان باید باشد. وی گفت: عمومی کردن استخرها یکی از دغدغه های اصلی ما است زیرا اکنون بیشتر استخرها در اختیار ارگان ها است و عموم مردم نمی توانند از آن استفاده کنند. استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان در راه توسعه ورزش همگانی و بالا رفتن آن بین سایر استان های کشور تلاش بیشتری انجام دهد.