صادرات بالغ بر ۲ میلیون و چهارصد هزار تن کالا از گمرک خرمشهر

مدیر کل گمرک خرمشهر از صادرات ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار تن کالا از گمرک خرمشهر خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک خرمشهر؛ غلامرضا نیک رفتار مدیر کل این گمرک در خصوص عملکرد یکساله این گمرک گفت؛ در مدت یک ساله ۱۴۰۲ تشریفات گمرکی حدود ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار تن کالای […]

مدیر کل گمرک خرمشهر از صادرات ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار تن کالا از گمرک خرمشهر خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک خرمشهر؛ غلامرضا نیک رفتار مدیر کل این گمرک در خصوص عملکرد یکساله این گمرک گفت؛ در مدت یک ساله ۱۴۰۲ تشریفات گمرکی حدود ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار تن کالای صادراتی به ارزش ۲۰۴ میلیون و ۹۶۷ هزار دلار با همت و تلاش همکاران این گمرک انجام گردید است که رشد ۱۳۲ درصدی وزنی و ۵۸ درصدی ارزشی این کالاها را در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.
غلامرضا نیک رفتار حجم کالاهای صادراتی سال گذشته را یک میلیون و ۸۸۵ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار عنوان کرد.
ایشان، عمده‌ترین کالاهای صادراتی را کلینکر، میلگرد، گچ ساختمانی، میوه، سبزیجات و سنگ نما و عمده‌ترین کشورهای هدف را عراق و کویت ذکر کرد.
نیک رفتار در ادامه گفت؛ ارزش کالاهای وارداتی در یک سال گذشته معادل ۸۱۴ میلیون دلار در قالب ۱۶۵ هزار تن کالا بوده و این میزان با توجه به وزن کالاهای وارداتی سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۵۳ هزار تن، ۸ درصد رشد داشته است.
وی همچنین عمده‌ترین کالای وارداتی را پارچه، لاستیک، پیچ و مهره و ماشین آلات از مبدا کشورهای چین، امارات متحده عربی، تایوان، اندونزی و کره جنوبی عنوان کرد.
مدیر کل گمرک خرمشهر در پایان به درآمدهای گمرکی تحت مدیریت خود اشاره نمود و گفت: درآمد اداره کل گمرک خرمشهر در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۶ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با میزان درآمد سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۸ افزایش داشته است.
وی همچنین، میزان درآمد گمرک خرمشهر را در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال ذکر کرد.