نماینده ولی فقیه در خوزستان : نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» معرف شناخت بخشی از هویت و افتخارات عرب استان است

نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» معرف بخشی از هویت و افتخارات عرب استان است.حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز در بازدید از نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» با تسلیت شهادت امام جواد(ع) و تبریک حلول ماه ذی الحجه، اظهار کرد: این نمایشگاه به اعتقاد بنده باید سال های قبل برپا می […]

نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» معرف بخشی از هویت و افتخارات عرب استان است.حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز در بازدید از نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» با تسلیت شهادت امام جواد(ع) و تبریک حلول ماه ذی الحجه، اظهار کرد: این نمایشگاه به اعتقاد بنده باید سال های قبل برپا می شد و هنوز هم نتوانسته دستاوردهای عشایر قوم عرب که در چندین قرن قبل حماسه ای را خلق کردند و در تاریخ استان خوزستان بلکه در تمام منطقه مثل آن را کمتر مشاهده می کنید، نمایش بدهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باید بستری را فراهم کرد که بیش از این بتوان حماسه ای که خلق شده و مجموعه اقوام متعدد قوم عرب نقش داشته را به تصویر کشید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به تشویق و تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر ارائه رفتارها و افتخارات در قالب هنر، عنوان کرد: اگر این نمایشگاهی که بخشی از هنر است به فیلم کشیده شود به گونه ای که جزء جزء زحمات را در قالب فیلم به نسل های فعلی منتقل کرد.

وی ادامه داد: بنده هم به سهم خود تلاش می کنم که این اتفاق بیافتد چراکه اقوام عرب خوزستان از افتخارات ایران اسلامی هستند و در قرن های متعدد وقتی که استعمار و استکبار هجمه های بسیاریی داشت، یکی از اولین کسانی که پاسخ دهندگان به ندا و دعوت مراجع نسبت به جهاد در مقابل استکبار، عرب خوزستان بود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» شناخت بخشی از هویت و افتخارات عرب استان خوزستان است، افزود: به عبارتی در یک جمله عرب یعنی شیعه و شیعه یعنی عرب. الحمدالله در طول تاریخ به این عشایر توفیق فرموده و نسبت به فرمان مراجع تقلید همواره لبیک گفته اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تقدیم ۷۰۰ شهید به ایران اسلامی در جهت حفظ اسلام، تشیع، خوزستان و ایران، خاطرنشان کرد: این تعداد شهید کم نیست، در عاشورا هم زن و هم مرد حضور داشت. این هم الگوبرداری از حماسه عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در ایام راهیان نور، نقطه ای از استان خوزستان جهت بازدید از نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» لحاظ شود، ادامه داد: امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند. در استان خوزستان اقوام مختلف هر کدام به سهم خودشان تلاش کردند.