رئیسی: دشمن دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفر دور دوم دولت به قم در جمع مردم این شهر در حرم حضرت معصومه (س) با تبریک ولادت حضرت معصومه و دهه کرامت، اظهار کرد: حصرت معصومه (س) منشا کرامات بسیار زیاد است. ورود ایشان به قم موجب برکت برای قم و ایران شد و قم مرکز […]

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفر دور دوم دولت به قم در جمع مردم این شهر در حرم حضرت معصومه (س) با تبریک ولادت حضرت معصومه و دهه کرامت، اظهار کرد: حصرت معصومه (س) منشا کرامات بسیار زیاد است. ورود ایشان به قم موجب برکت برای قم و ایران شد و قم مرکز نشر معارف اسلامی شد و حوزه اثرگذار قم در این شهر ایجاد شد. وجود پربرکت ایشان موجب پرورش مردان بزرگ و چهره های نامدار، عالمان فرهیخته، مراجع بزرگ، سردار رشید اسلام و مدافعان حرم شد و بصیرت آفرینی شکل گرفت.

وی ادامه داد: قم جایگاه علم و بصیرت آفرینی است و مبدا انقلاب اسلامی و همواره حامی این انقلاب است. دولت دنبال ارزش هایی است که قم آن‌ها را دنبال می کند.رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما گفته‌ایم اقدامات دولت باید مبتنی بر گفتمان گام دوم انقلاب باشد. گفتمان دولت، گفتمان امام و رهبری است. دشمنان دنبال دشمنی با مردم ایران هستند ولی دشمنی آنها بر ملت ما تاثیری ندارد. اغتشاشات خیابانی راه انداختند، ترور و انفجار کردند، تحریم کردند و تصور کردند ملت ایران متوقف می شود ولی زهی خیال باطل. ملت با اتکا به خدا و اعتماد به داشته های خود دنبال تحول عظیمی است. امام، دنبال تحول بود و رهبری امروز پرچمدار تحول است و من هم سربازی برای خدمت به شما مردم هستم.

وی افزود: از اول برخی می گفتند مگر با این دشمنی‌ها می توانیم؟ ولی نگاه ما به سیره امام و شهدا و فضلا است. ما دنبال نگاه شهید سلیمانی هستیم که «ما می توانیم». این کشور با خون شهدا، جانبازی رزمندگان، همت مردم در روز قدس و ۲۲ بهمن، قدرت تولید کرده است. باید قدر این قدرت را بدانیم. همه شرایط در کشور برای پیشرفت آماده است. رهبری فرمودند قله نزدیک است، پس خستگی و ناامیدی ممنوع است و باید با یک دنیا امید حرکت کرد. دشمن با امپراتوری رسانه‌ای خود دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است. برخی می خواستند در کشور اعلام کنند که باید سایه جنگ را کوتاه کرد و روی موشک و توان نطامی خود معامله کرده و برجام ۲ و ۳ را روی میز بگذاریم، ولی رهبری گفتند برجام ۱ چه شد که ۲ و ۳ را روی میز بگذارید و موشک قابل معامله نیست. در عملیات وعده صادق دیدید چگونه دماغ دشمن به خاک مالیده شد. گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی.

وی افزود: در اول دولت ۷۰۰ نفر در اثر کرونا فوت می کردند و برخی فکر کردند با چند تلفن مشکل را حل کردیم، نه با تغییر گفتمان مشکل را حل کردیم. رئیسی تاکید کرد: گفتمان عقلانیت انقلابی یعنی آنچه از شهدا و امامین انقلاب آموختیم. این رویکرد در مسائلی از جمله عضویت در سازمان های بین‌الملی مثل شانگهای، هم در عملیات وعده صادق و هم در آینده نزدیک در رونق اقتصادی دنبال می‌شود. آنچه موجب رشد کشور می‌شود، تسلیم نیست بلکه نگاه انقلابی و «ما می‌توانیم» است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مساله مهم قم نیاز به مسکن است، گفت: من به طرح های مسکن در قم سرکشی کردم. در این استان ۳۰ هزار مسکن در حال ساخت است. شرکت‌های ساختمانی در حال ساخت مسکن هستند. ۳۷۰۰ واحد مسکونی و ۳۵۰۰ زمین امروز تحویل داده شد. ۷۱ هزار مسکن در قم ساخته خواهد شد. کار ساخت مسکن نباید با وقفه همراه شود.

رئیسی گفت: ساخت سالی یک میلیون مسکن و سالی یک میلیون اشتغال را دنبال می کنیم و در اشتغال عقب نیستم و وعده دولت عملیاتی شده است. در قم هم دنبال تحقق وعده اشتغال برای مردم و جوانان تحصیل کرده هستیم. سالن های ورزشی باید در قم توسعه پیدا کند.وی افزود: برخی کارخانه ها در کشور دچار تعطیلی شد که امروز ۹۰۰۰ کارخانه و کارگاه در کشور احیا شده است. اجازه نمی دهیم تولید کارخانه ای متوقف شود بلکه کارخانه های تعطیل شده را احیا می کنیم. رئیس جمهور همچنین افزود: استان قم استان تولید محتوا است و مراکز علمی و پژوهشی متعدد دارد و شبکه فیبر نوری برای کسب و کار و خانواده ها در استان قم ایجاد شد.

وی ادامه داد: طرح نیمه تمام مونوریل در قم را دنبال مردم که حتما این طرح باید دنبال شود. کارگاه برای اتمام این طرح از امروز در قم فعال شده و امیدوارم این طرح زودتر به نتیجه برسد. قم فرودگاه می‌خواهد. بررسی‌ها انجام شده و مشکلات ایجاد فرودگاه در دولت دنبال شده و ایجاد فرودگاه با سرعت پیگیری می شود و امیدوارم تا آخر این دولت شاهد افتتاح فرودگاه قم باشیم.

وی افزود: دشمن اراده کرده است که ما رشد اقتصادی و تولید تجارت و ترانزیت نداشته باشیم ولی ملت اراده کرده است که رشد داشته باشد. سال اول دولت ۴ درصد، سال دوم ۴ و چند دهم درصد و سال سوم یعنی ۱۴۰۲ شاهد رشد بیشتر ۶ درصدی هستیم. ترانزیت ما در سال ۱۴۰۲، ۵۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است. تجارت ما مثبت است.رییسی همچنین تصریح کرد: نظر من را درباره حجاب می پرسند، من که طلبه هستم ولی نظر اسلام درباره حجاب وجوب را حکم می کند و ما هم موظف هستیم نظر اسلام را اجرا کنیم. کسی هم اگر اعتقاد ندارد باید به قانون پایبند باشد. کشور باید قانونمند حرکت کند. این مساله روشن است و جای تردید ندارد البته در این زمینه برنامه ریزی و تدبیر باید مورد توجه باشد.

رئیسی با بیان اینکه مسئولان ادارت قم بدانید هرگونه رابطه ناسالم، رشوه و فساد در ادارات و سازمان ها قابل تحمل نیست، یادآور شد: ادارات باید محل پناه مردم و محل حل مشکلات آنها باشد. اگر هم مشکل قابل حل نیست، باید با مردم با کرامت برخورد کرد.رئیس جمهور همچنین گفت: باید در سنگر مقاومت و ایستادگی باشیم. مثل مردم غزه که در برابر دشمن درنده ایستاده اند. پیروز میدان مردم قهرمان و مظلوم فلسطین هستند و شکست خورده میدان رژیم صهیونیستی خواهد بود.وی خطاب به مردم گفت: نامه‌های شما حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.