استاندار خوزستان وعده داد تا بزودی پل ورودی و قدیمی شوش تخریب و برچیده شود

استاندار خوزستان گفت:ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شوش به عنوان مطالبه مردم این شهرستان در دست پیگیری است. عبدالحسن مقتدایی شنبه شب در حاشیه نشست شورای ایمنی راه های استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شوش بارها از سوی مردم این شهرستان مطرح و مطالبه شده لذا […]

استاندار خوزستان گفت:ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شوش به عنوان مطالبه مردم این شهرستان در دست پیگیری است. عبدالحسن مقتدایی شنبه شب در حاشیه نشست شورای ایمنی راه های استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شوش بارها از سوی مردم این شهرستان مطرح و مطالبه شده لذا در این راستا اداره کل راه و شهرسازی خوزستان وارد عمل شده است. وی اظهار کرد:برچیدن این تقاطع غیر همسطح که چشم انداز نامناسبی به ورودی شهر شوش داده قطعی است و اداره کل راه و شهرسازی با استفاده از مهندسان مشاور روند اجرای طرح و نیز پروژه جایگزین را در دست بررسی دارد.

81866685-70354021

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه اجرای طرح جایگزین در تقاطع ورودی شهر شوش باید متناسب با پیشینه تاریخی این شهر باشد افزود:طرح ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور اجرا می شود تا اجرای آن تعارضی با آثار باستانی و میراث فرهنگی منطقه نداشته باشد. وی گفت:از بین شش گزینه ارایه شده در خصوص ساماندهی این تقاطع غیر استاندارد یک گزینه به عنوان بهترین راهکار انتخاب شده و مطالعات و زمان اجرای آن در دست بررسی کارشناسی است تا این طرح راهسازی در زمان مناسب و به بهترین شکل ممکن اجرا شود. مقتدایی گفت:اداره کل راه و شهرسازی و نیز معاونت عمرانی استانداری خوزستان تامین منابع مالی اجرای این طرح مهم را که در مسیر جاده ترانزیتی جنوب – تهران واقع است را در دست بررسی دارند. استاندار خوزستان پیش بینی کرد در جلسه آینده شورای ایمنی راه های استان خوزستان زمان اجرای طرح ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شوش اعلام شده و این طرح وارد مرحله اجرایی شود.وی همچنین با بیان اینکه ساماندهی تقاطع غیر همسطح شوش با توجه به موقعیت آن که در مسیر جاده ترازیتی جنوب – تهران واقع است باید در خور شان و منزلت مردم خوزستان باشد گفت:ساماندهی این تقاطع غیر همسطح نقش بسزایی در زیبایی چشم انداز ورودی شهر شوش دارد.

فرماندار شوش نیز در گفت و گو با ایرنا ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش را از مطالبات مهم مردم این شهرستان در سالهای اخیر برشمرد و گفت:اجرای طرح ساماندهی این تقاطع موجب افزایش ایمنی و رفع ترافیک در مسیر جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز شده ضمن اینکه برچیدن این تقاطع غیر همسطح چشم انداز شهر باستانی شوش را زیبا خواهد کرد. رضا نجاتی افزود:معرفی هر چه بهتر میراث باستانی شوش به گردشگران داخلی و خارجی و نیز امکان ایجاد بازارچه خود اشتغالی در مجاورت تقاطع فعلی از دیگر مزایای اجرای این طرح می باشد.

وی همچنین از استاندار خوزستان به خاطر پیگیری مطالبه مردم شهرستان شوش مبنی بر ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی این شهر تقدیر کرد. تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش حدود 20 سال پیش به منظور کاهش ترافیک و جلوگیری از سوانح رانندگی در جاده سراسری اندیمشک – اهواز با صرف هزینه ای گزاف احداث گردید. احداث این تقاطع غیر همسطح که به گفته مردم شوش منظر ورودی این شهر را زشت کرده است از ابتدای ساخت بارها مورد اعتراض مردم این شهرستان قرار گرفت. شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع است.