افشین حیدری خبر داد : “احرام بافان” شوشتر صاحب خانه می شوند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، خانه احرامی‌بافی شهرستان شوشتر افتتاح می‌شود. به گزارش ایسنا افشین حیدری اظهار کرد: خانه احرامی‌بافی شهرستان شوشتر که در قلعه سلاسل واقع شده است قرار است با حضور دکتر بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث […]

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، خانه احرامی‌بافی شهرستان شوشتر افتتاح می‌شود. به گزارش ایسنا افشین حیدری اظهار کرد: خانه احرامی‌بافی شهرستان شوشتر که در قلعه سلاسل واقع شده است قرار است با حضور دکتر بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در هفته جاری افتتاح شود.

1441096340344_117025

وی تاکید کرد: همه امور مورد نیاز برای حضور معاون رییس سازمان میراث فرهنگی فراهم شده است و برنامه افتتاحیه در روزهای پایانی هفته جاری برگزار می‌شود.حیدری خاطرنشان کرد: خانه احرامی‌بافی شهرستان شوشتر با محوریت آموزش و ایجاد اشتغال راه‌اندازی می‌شود.به گزارش ایسنای خوزستان، احرامی یا حرمی با تار و پودی از پنبه معمولاً در اندازه‌های 70×100 و 90×120 سانتی‌متر تولید می‌شود . پارچه مذکور با عرض 70 سانتیمتر دارای 22 چله و با عرض 90 سانتیمتر دارای 28 چله است. پارچه احرامی در 2 رنگ عموماً سیاه و سفید است اما به رنگ‌های سبز و سفید قرمز و سفید هم دیده شده است. یک صنعتگر بافنده می‌تواند روزانه چهار احرامی در اندازه‌های 70×100 سانتی‌متر تولید کند.احرامی در قدیم بیشتر مورد استفاده حجاج قرار می‌گرفته و هم‌اکنون با تغییر کاربری به عنوان رومیزی، سجاده و جانماز استفاده می‌شود.