نماینده اهواز خبرداد ؛ اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق برای فعال کردن پروژه قطار شهری

در حاشیه بازدید نماینده اهواز به همراه معاون قرارگاه خاتم الانبیاء از پروژه های عمرانی اهواز؛ بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق برای فعال کردن پروژه قطار شهری اهواز اختصاص یافت نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق به پروژه قطار شهری خبرداد و گفت: به زودی […]

در حاشیه بازدید نماینده اهواز به همراه معاون قرارگاه خاتم الانبیاء از پروژه های عمرانی اهواز؛ بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق برای فعال کردن پروژه قطار شهری اهواز اختصاص یافت

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق به پروژه قطار شهری خبرداد و گفت: به زودی و طی کارشناسی‌های انجام شده پروژه قطار شهری اهواز مجدد فعال خواهد شد.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه امروز چهارشنبه به همراه ابراهیمی معاون قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، شهردار اهواز، مدیران آب و فاضلاب خوزستان از پروژه‌های عمرانی و فاضلاب اهواز بازدید کردند.

مجتبی یوسفی با بیان اینکه مردم اهواز از مشکلات زیرساختی این شهر گلایه مند هستند، اظهار کرد: پروژه هایی که در ادوار مختلف شروع شده بودند یا متوقف شدند یا در حوزه زیرساختی دچار چالش جدی بودند.

وی به زیرساخت آب و فاضلاب اهواز که دغدغه اصلی مردم اهواز است، اشاره کرد و افزود: شهر اهواز تا سال ۱۴٠٠ حدود ۳۵ درصد شبکه فاضلاب داشت که با عنایت مقام معظم رهبری، همراهی دولت و اختصاص اعتبار توسط مجلس ۳۵ درصد دیگر در سه سال اخیر به شبکه آب و فاضلاب اهواز افزوده شد.

وی در خصوص نوار های حفاری در سطح شهر، گفت: جلساتی در مجلس برگزار و از معاون قرارگاه خاتم انبیاء نیز دعوت شد و امروز نیز از این پروژه ها بازدید بعمل آمد و امید است با همکاری دولت و تزریق اعتبار روند تکمیلی آن‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بنا شد اعتباری بالغ بر ۱۵٠ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به پروژه های عمرانی سطح کشور اختصاص یابد، تصریح کرد: مقرر گردید اعتباری قابل توجه جهت تکمیل پروژه های فاضلاب به اهواز اختصاص یابد. در حالی که معاون قرارگاه خاتم انبیاء نیز بر تسریع روند پروژه های فاضلاب اهواز تاکید دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه ادامه داد: یکی‌ از دغدغه‌های مردم متوقف شدن پروژه قطار شهری است که با استفاده از ظرفیت کمیسیون عمران، تلفیق و هیات رئیسه مجلس، در سه سال گذشته اوراق‌هایی به توسعه حمل و نقل و ساخت مترو کشور اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همچنین سال ۱۳۹۹ اعتباری بالغ بر ۵٠٠ میلیارد پومان به مترو شهرداری اهواز اختصاص دادیم، اما به دلیل مشکلات حقوقی که با پیمانکار پروژه داشتند این کار هنوز متوقف مانده است.

خارج شدن شهرداری اهواز از لیست سیاه بانک‌ها

یوسفی بیان کرد: شهرداری اهواز مبلغ ۷ میلیارد تومان وام در دهه ۸٠ از بانک بحرینی دریافت کرد و به دلیل عدم پرداخت اقساط آن مبلغ باز پرداخت آن به بیش از ۴٠٠ میلیارد تومان افزایش یافت و شهرداری قادر به گرفتن اوراق نبود و در لیست سیاه بانک‌ها قرار داشت.

وی اضافه کرد: با کمک بانک مرکزی و ملت توانستیم سود وام بانک بحرینی به مبلغ بیش از ۴٠٠ میلیارد تومان را به حدود ۲٠٠ میلیارد تومان کاهش دهیم و از حق آلایندگی به صورت اقساط آن را پرداخت کنیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه افزود: بیش از ۵٠٠ میلیارد تومان اوراق نیز به مترو اهواز اختصاص یافت و امروز معاون قرارگاه از این پروژه بازدید کردند و در هفته آینده کارشناسان و معاونت فنی قطار شهری بازدید اجرایی از شهر اهواز خواهند داشت و در نهایت با همراهی شهرداری و اختصاص اوراق‌ها پروژه قطار شهری دوباره فعال خواهد شد.