چگونه مجرمان سایبری با استفاده از رسید ساز جعلی، قربانیان خود را به دام می اندازند؟

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در این خصوص بیان کرد: مجرمان سایبری با استفاده از نرم افزارهای رسید ساز جعلی، ضمن وانمود کردن واریز وجه به حساب فروشنده، کالا را دریافت و در حالی‌ که هیچ وجهی به حساب خریدار واریز نکرده از فروشندگان کلاهبرداری می‌نمایند.وی افزود: […]

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در این خصوص بیان کرد: مجرمان سایبری با استفاده از نرم افزارهای رسید ساز جعلی، ضمن وانمود کردن واریز وجه به حساب فروشنده، کالا را دریافت و در حالی‌ که هیچ وجهی به حساب خریدار واریز نکرده از فروشندگان کلاهبرداری می‌نمایند.وی افزود: فروشندگان به هیچ عنوان قبل از اطمینان از واریز وجه خرید کالا را به خریدار تحویل ندهند.
سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه برخی از تبلیغ کنندگان کالا دستگاه کارتخوان بانکی نداشته و در زمان تحویل کالا به صورت کارت به کارت فروش می کنند، بیان کرد: این افراد حتما قبل از تحویل کالا به فرد خریدار از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شوند و بهتر است شماره کارت بانکی را بدهند که پیامک آن فعال باشد. این مقام مسئول اشاره کرد: همچنین فروشندگان هنگام دریافت پیامک واریز وجه مطمئن شوند که پیامک از سرشماره بانک مربوطه باشد و پیامک از شماره‌های شخصی نباشد.
رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان تاکید کرد: فروشندگان علاوه بر فعال سازی سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود، باید اینترنت بانک خود را نیز فعال کنند که در صورت تاخیر ارسال پیامک بتوانند از طریق اینترنت بانک از واریز و برداشت وجه از حساب بانکی خود مطمئن گردند. همچنین در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ بخش فوریت های پلیسی در میان بگذارند.