سرعت گیرهای جاده تصفیه شکر ؛ بلای جان و خودروهای مردم شده‌اند

سرعتگیر و سرعتکاه به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت در نقاط مختلف دنیا شناخته شده و در کشور ما هم بطور گسترده درحال استفاده است. درنظر داشتن مواردی چون عرض و ارتفاع مناسب، جایگذاری مناسب، رنگ آمیزی، تعداد سرعت گیر در مسافت، عواملی است که باید در بکارگیری این ابزارهای کنترل درنظر داشت.استاندارد نبودن […]

سرعتگیر و سرعتکاه به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت در نقاط مختلف دنیا شناخته شده و در کشور ما هم بطور گسترده درحال استفاده است.
درنظر داشتن مواردی چون عرض و ارتفاع مناسب، جایگذاری مناسب، رنگ آمیزی، تعداد سرعت گیر در مسافت، عواملی است که باید در بکارگیری این ابزارهای کنترل درنظر داشت.استاندارد نبودن این سرعت کاه ها در جاده مسیر لامی، خود تبدیل به معضلی شده که موجد مشکلاتی است.

مسیر تصفیه شکر از توابع شهرستان اهواز چند وقتی است که از مشکل بغرنجی بنام سرعت گیرهای غیر استاندارد و خطرناک رنج می برد… متاسفانه این سرعت گیرهای سلیقه ایی و نامناسب باعث ایجاد خرابیها گسترده در وسائط نقلیه، تحمیل هزینه سنگین تعمیرات، بالا رفتن احتمال تصادفات و ….شده است.
مشخص نیست چه کسی این مجوز را به اعضاى شورا و دهیاران روستاهاى مسیر ت
صفیه داده است که این نوع سرعت گیرهای آسفالتی و غیر استاندارد را، آنهم بدون علایم هشدار دهنده، رنگ روشن و … در سطح جاده اصلی نصب کنند.. این سرعت گیرها خصوصا برای رانندگانی که آشنایی کامل با جاده ندارند حوادثی تلخی را رقم زده است.. از مسؤولین امر تقاضا داریم اگر جان مردم و وسائط نقلیه برای آنها مهم است، راهکاری برای حل این مشکل تدارک ببینند.

قابل ذکر است بسیاری از این سرعتگیرها بدون دریافت مجوز از اداره راهداری و در جاهای نامناسب حتى خارج از محدوده منازل مسکونی، با اهدافی همچون در معرض دید قرار گرفتن کشب و کار ایجاد شده است.

جمعی از اهالی دهستان لامی بخش مرکزی اهواز