انتقاد دکتر مقتدایی از آموزش و پرورش:شرایط جامعه دانش آموزی در پایتخت اقتصادی کشور مطلوی نیست
استاندار خوزستان در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی آغاز سال تحصیلی 93 ـ 94 که صبح امروز همزمان با سراسر کشور در دبستان دخترانه ستایش غیزانیه – آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز – برگزار شد، اظهارکرد: خدا را شاکریم که فرصتی ایجاد شد و عمری باقی ماند که سال تحصیلی را در یکی از […]
استاندار خوزستان در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی آغاز سال تحصیلی 93 ـ 94 که صبح امروز همزمان با سراسر کشور در دبستان دخترانه ستایش غیزانیه – آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز – برگزار شد، اظهارکرد: خدا را شاکریم که فرصتی ایجاد شد و عمری باقی ماند که سال تحصیلی را در یکی از نقاط ویژه استان خوزستان آغاز کنیم و از جامعه فرهنگی اعم از مدیران، معلمان، کادر فرهنگی و خدمتگزارانی که در مدارس مشغول به خدمت هستند، قدردانی کنیم.مقتدایی در ادامه این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش استان خوزستان از لحاظ جایگاه ارزیابی شده موقعیت مناسبی ندارد اظهار کرد: انتظار داریم همه دستگاهای مختلف دولتی و غیر دولتی به آموزش و پرورش کمک کنند و این موقعیت و جایگاه آموزش و پرورش را تغییر و به جایگاه مطلوب که در شان جایگاه فرهنگی استان برسانند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در کنار برنامهریزیها باید به وضع معلمان نیز رسیدگی شود؛ در حال حاضر در شرایطی بین خوف و رجا قرار داریم؛ زیرا هم خواستار موفقیت هستیم و هم امکانات ضعیف و محدود است که کار را مشکل میکند.وی با تاکید رسیدگی به وضعیت معلمان و فرهنگی و در اختیار دادن امکانات اظها رکرد:مسئولیت زیادی بردوش معلمان قرار دادیم این در حالی است که امکاناتی را که در اختیار آنها قرار میدهیم بسیار ناچیز است.وی خاطرنشان کرد: انتظارم از جامعه فرهنگی این است که به گونهای با کمبودها و محدودیتها برخورد کنند که رافع مسئولیت آنها نباشد؛ زیرا وقتی به گذشته نگاه می کنیم نحوه تعامل جامعه فرهنگی با دانش آموزان بهگونهای دیگر بود و روابط بین دانشآموز و معلم بهگونهای صمیمیتر و به شکلی عاطفی برقرار میشد.استاندار خوزستان روابط صمیمی بین دانش آموزان و معلمان را حلقه مفقود شده دانست وافزود: در گذشته روابط بین دانش آموز و معلمان بسیار خوب وصمیمانه بود انتظار داریم این روابط ادامه داشته باشد.مقتدایی همچنین با ذکر خاطرهای از دوران تحصیل خود و ارتباط عاطفی بین دانش آموز و معلم، تصریح کرد: به یاد دارم که در دوران دبیرستان روابط بین دانشآموز و معلم بهگونهای صمیمی برقرار میشد که گاهی 10 تا 15دانش آموز با سوال پرسیدن معلم را تا درب خانه بدرقه می کردند.
استاندار خوزستان با بیان این که معتقدم روابط جامعه فرهنگی در این بخش مخدوش شدهاست، افزود: روابط عاطفی جامعه فرهنگی و دانشآموز و اولیا باید به شکلی رقم بخورد که تمام این دانشآموزان که در آیندهای نزدیک به جای مسئولان ایفای نقش میکنند، هنگامی که خاطرات خود را مرور میکنند، ببینند چه کسانی برای آنها زحمت کشیدهاند که در این جایگاه قرار گرفته اند.وی با تاکید بر اینکه کسی که احساس مسئولیت دارد، محدودیتها رافع مسئولیتش نمیشود، تصریح کرد: البته با همت شورای آموزش و پرورش استان جایگاه استان از نظر تجهیزات و امکانات سختافزاری و همچنین سطح آموزشی و ارتقا تحصیلی متفاوت با سال های گذشته و حداقل شرایط فعلی خواهد شد؛ اما انتظار از خانواده ها ارتباط بیشتر با مدارس است.مقتدایی افزود: آموزش و پرورش شاید به لحاظ قانونی مجاز نباشدبه طور رسمی امکاناتی از خانوادهها مطالبه کند ولی قطعا خود خانوادهها باید در این جهت همت کنند؛ البته این انتظار از مناطق محروم وجود ندارد و این پیام به همه بخشهای دارای تمکن مالی است.
استاندار خوزستان علت برگزاری آغاز سال تحصیلی را در این منطقه، توجه بیشتر به مناطق محروم عنوان و خاطرنشان کرد: میخواهیم اعلام کنیم در پایتخت اقتصادی کشور در کنار تمام نعمتی که خداوند به این ملت عنایت کردهاست و در کنار همه درآمدهای کشور، در مکانی هستیم که بزرگترین مخزن نفتی کشور قرار دارد اما با این وجود شرایط مردم و جامعه دانشآموزی این منطقه مطلوب نیست؛ میخواهیم بگوییم این نقطه محروم نیست، بلکه مانند همه مناطق استان خوزستان مظلوم است.استاندار خوزستان در پایان گفت: شاخص های مختلف استان خوزستان روبه بهبود است مطابق برنامه باید شاخص های آموزش و پرورش خوزستان بهبود پیدا کند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰