دکتر چنانی : هنرمندان در خلق آثار هنري به باورهاي اجتماعي و ایجاد نشاط در جامعه توجه کنند

معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان بصيرت افزايي و آگاهي بخشي به جامعه را رسالت يك هنرمند برشمرد و افزود: نجات بشريت از جهالت مدرن از وظايف هنرمندان است كه نقش تئاتر در اين عرصه نقشي ممتاز است. به گزارش ايرنا ناصر چناني روز جمعه در همايش روز جهاني تئاتر […]

معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان بصيرت افزايي و آگاهي بخشي به جامعه را رسالت يك هنرمند برشمرد و افزود: نجات بشريت از جهالت مدرن از وظايف هنرمندان است كه نقش تئاتر در اين عرصه نقشي ممتاز است. به گزارش ايرنا ناصر چناني روز جمعه در همايش روز جهاني تئاتر در مجتمع فرهنگي سينمايي دزفول افزود:هنرمنداني كه در حوزه فرهنگ و هنر گام بر مي دارند بايد خود را نسبت به مسائل فكري و اعتقادي تقويت كنند تا در شكل گيري و استحكام مباني عقيدتي جامعه تاثيرگذاري بيشتري داشته باشند و در كارهاي خود به مسائل اعتقادي توجه بيشتري كنند.

82063386-70703409

وي ادامه داد:بالابردن اميد و نشاط، تقويت ارزش هاي معنوي و اخلاقي و تقويت باورهاي اجتماعي مواردي است كه بايد هنرمندان در خلق آثار هنري به آنها توجه كنند. چناني با بيان اينكه گروه هاي مختلف تئاتر در استان خوزستان به ويژه در دزفول با توليد نمايش طنز فضايي بانشاط را ايجاد كرده اند گفت:هنرمندان و پيشكسوتان دزفول درخواست برگزاري جشنواره تئاتر خوزستان در اين شهر را دارند كه اين تقاضا در اولين نشست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در خصوص ميزباني جشنواره تئاتر امسال مطرح مي شود.

وي همچنين از مسئولان و هنرمندان دزفول احياي مجدد جشنواره تئاتر كودك خوزستان را خواستار شد كه با استقبال مسئولان، پيشكسوتان تئاتر و هنرمندان حاضر در اين همايش روبرو شد.

در اين همايش علاوه بر قرائت بيانيه روز جهاني تئاتر، اجراي موسيقي و تئاتر زنده، از بهترين نويسنده، بهترين كارگردان، بهترين بازيگر زن و بهترين بازيگران مرد تئاتر شهرستان دزفول در سال 94 با اهداي لوح تقدير شد. شهرستان دزفول داراي 17 گروه فعال تئاتر است كه در اين گروه ها بيش از 150 هنرمند، نويسنده، كارگردان و عوامل فني مشغول فعاليت هستند. روز جهاني تئاتر هفتم فروردين ماه است كه در ايران اين روز در ارديبهشت ماه با عنوان ارديبهشت تئاتر گرامي داشته مي شود.