دو هزار و 312 برنامه به مناسبت هفته زن در خوزستان تدارک دیده شده است

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر از 11 تا 17 فروردین، دو هزار و 312 برنامه در این استان تدارک دیده شده است. به گزارش ایرنا سیده فرانک موسوی سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل […]

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر از 11 تا 17 فروردین، دو هزار و 312 برنامه در این استان تدارک دیده شده است. به گزارش ایرنا سیده فرانک موسوی سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل دفتر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اظهار کرد: برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در روز 11 فروردین ماه ساعت سه بعداز ظهر در حرم علی بن مهزیار اهوازی و همچنین در ساعت 8:30 دقیقه صبح روز 16 فروردین ماه در حسینیه ثار ا… از جمله این برنامه ها است.

82015978-70617109

وی از دیگر برنامه ها به جشنواره تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت، بازدید از بند نسوان و مرکز بازپروری زنان در بهزیستی، و نشست صمیمانه معاونت سیاسی با زنان فرهیخته خوزستان اشاره کرد. موسوی، در خصوص اهداف بزرگداشت هفته زن گفت: افزایش معرفت و ارتقای سطح فرهنگی زنان و آحاد جامعه نسبت به ابعاد وجودی حضرت زهرا (س)، و شخصیت، حقوق و جایگاه زن در فرهنگ اسلام، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، اصلاح نگرش های مغایر اسلام و مناسبات رفتاری در خانواده و جامعه نسبت به زن از جمله این اهداف است.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اضافه کرد: ارائه الگو از زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) و تبیین جایگاه و حقوق زن و خانواده در اسلام از جمله رویکردهای محتوایی و انعکاس دستاوردهای حوزه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی جامعه زنان و تجلیل از زنان موفق و مادران نمونه از جمله اهداف گرامیداشت این هفته است. وی از جمله اقدامات لازم در این هفته به فراهم سازی زمینه مشارکت تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه زنان، بهره گیری از ظرفیت سازمان ها و نهادها به ویژه ستاد خدمات سفر و ستاد راهیان نور، بهره گیری از ظرفیت کانون های مردمی نظیر بسیج، مساجد، هیات های مذهبی، کانون مداحان و زنان مبلغ اشاره کرد. موسوی، با اشاره به مسائل اساسی در حوزه زنان و خانواده در برنامه پنج ساله ششم توسعه اظهار کرد: تحقق و تعمیق باورهای دینی در قشر زنان و دختران جوان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده، تحقق سیاست های افزایش جمعیت، ارتقای سطح سلامت، بهداشت و ورزش در قشر زنان و دختران، اشتغالزایی ویژه اقشار مختلف زنان به ویژه زنان خودسرپرست و بدسرپرست و تحکیم بنیان خانواده از جمله این مسائل است.