برپایی نمایشگاه نقاشی، تصویرسازی و حجم‌سازی “نژاده” در اهواز

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی، تصویرسازی و حجم‌سازی “نژاده” با ۳۳ اثر از ۱۸ هنرمند در اهواز است.آیسودا زراسوندی، کیوریتور و ایده‌پرداز این نمایشگاه در گفت و گویی اظهار داشت : این نمایشگاه “نژاده” است همچون نام بلند هنر و فرهنگ در این سرزمین و “نژاده” برگردان پارسی اصیل و نجیب است و زمینه بنیادین آثار، […]

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی، تصویرسازی و حجم‌سازی “نژاده” با ۳۳ اثر از ۱۸ هنرمند در اهواز است.آیسودا زراسوندی، کیوریتور و ایده‌پرداز این نمایشگاه در گفت و گویی اظهار داشت : این نمایشگاه “نژاده” است همچون نام بلند هنر و فرهنگ در این سرزمین و “نژاده” برگردان پارسی اصیل و نجیب است و زمینه بنیادین آثار، داستان‌های شاهنامه فردوسی و خمسه نظامی است.

وی خاطرنشان کرد: ادبیات و فرهنگ با هنر این مرز و بوم گره خورده است. نشانه‌هایی آشکار از پیشینیان و یادگارهای کهن را در نژاده می‌توان دید که این نشانه‌ها گاه با رنگ، گاه با نور و گاه با سنگ و کاغذ به تن این آثار نشسته است. ریشه زمینه‌های آثار همچون در فرهنگ و هنر ایرانمان پیشینه کهن دارند.زراسوندی گفت: با دیدن هر اثر داستانشان را بخوانید و چندی مهمان ما باشید. این نمایشگاه همانند نمایشگاه‌های پیشین با هدف شناسایی و آشنایی هر چه بیشتر جامعه با آثار این هنرمندان بر پا شده است.

این نمایشگاه آثاری از فتانه آرامش، افسانه امیری، زینب باوی، سپهر بختیاری‌نیا، مهنا پروینی‌پور، محمد جلالی‌صدر، فریده جهان‌بخشی، فائزه کرد، یاسمن رفیع‌زاده، آیسودا زراسوندی، ژاله شاه‌حسینی، محدثه رحیمی، ساحل صادقیان‌پور، فاطمه عراقی‌پور، بابک عطاریان، مهشاد عرب‌چمعالی، ایران قنواتی و میترا گلشن در معرض نمایش قرار دارد.این نمایشگاه تا ۲۰ دی ۱۴۰۲ در گالری ریم اهواز به نشانی اهواز، امانیه، خیابان خرم، انتهای کوچه خرد، پلاک سه تشکیل شده است.