افتخاری دیگر برای کوت عبدالله ؛ عادل باوی با اراده آهنین بر جایگاه قهرمانی کشور ایستاد

عادل باوی جوان 34 ساله، ساکن شهرستان کارون یکی از قهرمان های کشور است که شروع کار خود را از 10 سالگی و پشتک زدن در خیابان ها بیان می کند و می گوید من در دوران کودکی علاقه ای خاصی به آرنولد و اندام زیبای او داشتم. بادی بیلدینگ یا زیبایی اندام اولین بار […]

عادل باوی جوان 34 ساله، ساکن شهرستان کارون یکی از قهرمان های کشور است که شروع کار خود را از 10 سالگی و پشتک زدن در خیابان ها بیان می کند و می گوید من در دوران کودکی علاقه ای خاصی به آرنولد و اندام زیبای او داشتم. بادی بیلدینگ یا زیبایی اندام اولین بار با ایجاد موج فکری در پایان قرن 19 میلادی با الهام گرفتن از زیبایی اندام اساطیر یونانی ورزش هایی به شیوه سنتی از جمله بلند کردن سخره ها را منسوخ کرد و پس از آن این ورزش با روش های جدیدتری در سرتاسر دنیا رواج پیدا کرد، در اسرع وقت طرفداران خود را مجذوب کرد و بلا فاصله فروش دمبل و هالتر در همان ابتدا به اوج رسیده بود.

28662_751

در این سال ها قهرمان های زیادی آمدند و رفتند ولی کمتر کسی وجود دارد که جو ویدر موسس فدراسیون(IFBB) را نشناسد، شخصی که پدر زیبایی اندام به او تعلق دارد و تاکنون مسابقات مستر اولمپیاد با یاد او برگزار می شود. امروزه در کشور ما نیز طرفدار های زیادی برای این حرفه از هر نقطه می توان پیدا کرد جوانانی که چشم امید به بها دادن این رشته بسته اند تا زمانی برسد که به مانند قهرمان های خود از جمله مرحوم بیت الله عباس پور، شهریار کمالی و هزاران قهرمان خاموش دیگری که به دلیل ارج ندادن به این حرفه خاموش مانده اند. خوزستان یکی از استانهای زیبایی اندام پرور در کشور است که از نبود امکانات حرفه ای و بها ندادن به این ورزشکارانی که هر کدام در پی ثبت افتخار برای کشور خود هستند دست و پنجه نرم می کند.

عادل باوی جوان 34 ساله، ساکن شهرستان کارون یکی از قهرمان های کشور است که شروع کار خود را از 10 سالگی و پشتک زدن در خیابان ها بیان می کند و می گوید من در دوران کودکی علاقه ای خاصی به آرنولد و اندام زیبای او داشتم. همیشه برای من یک رویا بود که زمانی برسد و من چیزی شبیه به او باشم. اکنون در این جایگاه نیز باورم نمی شود که من به رویای کودکی خود رسیده ام. اراده آهنین جوان کوت عبداللهی از او قهرمان کشور ساخت

 عادل باوی:در کودکی دوست داشتم اندامی مانند آرنولد داشته باشم عادل اکنون علاوه بر فعالیت های حرفه ای بدنسازی، در باشگاه المپیک مربیگری می کند و پیشرفت های این مدتش را مدیون سجاد حیدری مربی این باشگاه که به نوعی اسپانسر رفاقتی اوبوده و علی رستمی مربی خود می داند و می گوید رفقای من کسانی بودند که همیشه مدیون حمایت های آن ها خواهم بود. اراده آهنین جوان کوت عبداللهی از او قهرمان کشور ساخت / عادل باوی:در کودکی دوست داشتم اندامی مانند آرنولد داشته باشم وی قبل از ورود به عرصه بدنسازی رشته هایی از قبیل کشتی و رزمی را نیز با کسب عناوین کشوری و استانی تجربه کرده است؛ اما دلیل دنبال کردن زیبای اندام به صورت حرفه ای را مشغله هایی که باعث عدم پیگیری رشته های کشتی و رزمی است می داند زیرا که باشگاه بدنسازی همیشه و همه ساعته در دسترس بودند اما سایر رشته ها اینگونه نبوده اند. در این خصوص مصاحبه ای را با وی ترتیب داده ایم که به این شرح است:

امسال نهمین سال حرفه ای بودن

اراده آهنین جوان کوت عبداللهی از او قهرمان کشور ساخت / عادل باوی:در کودکی دوست داشتم اندامی مانند آرنولد داشته باشم 16 سال است که در رشته بدنسازی در حال فعالیت هستم و امسال وارد نهمین سال حرفه ای بودن می شوم. در این بین مقام های از قبیل سومی و پنجمی مسابقات انتخابی تیم ملی 75 کیلوگرم کلاسیک کشوری را از آن خود کردم.

3 اسفند روز سنجش تلاش ها

اکنون در حال آمادگی برای مسابقات بهمن ماه که کشوری هستند و 3 اسفند مسابقات جهانی آماده هستم. می توانم در مسابقات جهانی به صورت آزاد و بدون همراهی با تیم ملی شرکت کنم اما بهتر آن است که با تیم ملی همراه باشم. مشکلات مالی از ابتدا تا کنون حرفه بدنسازی از حرفه های گران ورزشی است و از آنجایی که هیچ کمک و اسپانسری وجود ندارد مجبور به هزینه کردن برای ادامه این عشقی که هیچ سودی ندارد هستیم. از ابتدای ورود من تا کنون با مشکلات مالی عدیده ای روبه رو بودم که این مشکلات گاهی من را از تیم ملی جدا کرده اند. آماده سازی بدن و رساندن آن به عضله خالص نیازمند اسپانسر و حمایت های هیئت بدنسازی است اما فقط در حد تشکر و اهدای لوح به ما خدمات می دهند. فقط بدنسازهای حرفه ایی اسپانسر دارند که متقبل ریز و درشت هزینه های آن ها می شود و این قاعده در همه جای ایران همه گیر شده است.

حق خورده ای که پیگیری نشد

در دوره ای از مسابقات کشوری بر سر یک کیلو اضافه تر از وزن ایده آل، من را مجبور به مسابقه دادن با بدنساز هایی کردنند که 4 کیلو با من اختلاف وزن داشتند و این رقم از اختلاف در رشته بدنسازی خیلی مشهود و بسیار است. اما با این حال توانستم مقام سوم را به دست بیاورم. اگر در آن روز مسئولی پیگیر وضعیت من می شد ممکن بود پیگیری ها ثمر بخش باشد اما جرم من خوزستانی بودن من بود که مسئولی برای پیگیری نداشتم و حق من به سادگی خورده شد.علاوه بر مشکلات مالی حق خوری های موجود در نظام ورزشی این حوزه در کشور ما باعث نرسیدن فرد به جایگاه اصلی می شود.

هرشب اسکات، به عشق عضله

علاوه بر تمرین های که روزانه دارم شب ها نیز به برای تقویت عضله پا که مورد علاقه و بسیار سخت است را انجام می دهم. بر خلاف سایر رشته ها که فقط اولین ها را گزینش می کنند؛ بدنسازی فقط بدن های ایده ئال موجود در وزن خود را وارد مسابقه می کنند. از همین رو به دلیل موجود بودن بهترین بدنسازان آماتور در ایران، همیشه مسابقات کشوری از جهانی سخت تر هستند به طوری که ایران هرسال اول یا دوم آسیا و جهان است. اراده آهنین جوان کوت عبداللهی از او قهرمان کشور ساخت / عادل باوی:در کودکی دوست داشتم اندامی مانند آرنولد داشته باشم

مکمل های صحیح یک میانبر هستند

مکمل های بدنسازی حالت یک میانبر را برای بدنساز دارند و در کنار فعالیت های بدنسازی باید مورد استفاده قرار بگیرند اما اشخاصی که در این راه و استفاده از مکمل ها زیاده روی می کنند و می خواهند راه صد ساله را یک شب بروند صد در صد دچار مشکل می شوند. اگر استفاده این مکمل ها با مشاوره پزشک و مربی می توانند یک راه میانبر باشد در صورتی که صحیح استفاده شوند. مکمل هایی مثل ماسل تک، رونی کلمن ، بی اس ان، اوپتیموم که مورد تایید وزارت بهداشت و جهانی هستند. مشکلهایی در خصوص استفاده از مکمل نداشتم زیرا به شیوه علمی استفاده می کنم. اما گاهی به دلیل تمرینهای زیاد مشکل مفصلی پیدا کردم که این مشکلات در این حرفه امری طبیعی است.

مادر مشوق اصلی

تا کنون فقط مادرم مشوق اصلی من در ادامه دادن این رشته است اما اطرافیان من به دلیل نبود درآمد زایی دراین رشته مخالفت می کردند. به خصوص پدرم که موافق با حضور من در این حرفه نبود. البته حمایت های دوستانم را نمی توان نادیده بگیرم.

علاقه به تحصیلات آکادمیک بدنسازی

با وجود علاقه ای که به ادامه تحصیلات به صورت آکادمیک در رشته بدنسازی دارم اما از سمتی شرایط سخت زندگی و هزینه های آن باعث می شود که من این رشته را دنبال نکنم اما به فکر انجام این کار هستم.

کوتعبدالله، نقطه شروع

من 12 سال درباشگاه های کوتعبدالله با وجود عدم امکانات در آن ها تمرین کردم. بعد از آن با ورود به باشگاه های سطح شهر تجربیات حرفه ای در این رشته را کسب کردم. باشگاه های شهرستان کارون تاکنون دارای وضعیت مناسبی نیستند و شاید به دلیل ضعف مالی مردم آن منطقه است که اهمیتی به باشگاه های آن شهر داده نمی شود. مردم کماکان چشم به قول های بی عمل نمایندگان دوخته اند در حالی که هیچ تغییری در وضعیت این شهر مشاهده نمی کنیم. قرار است در تربیت بدنی کارون صاحب سمت شوم اما تاکنون خبری از آن قول نشد.

پیشنهاد از باشگاه کشور خارجی

بعد از مسابقات امسال قصد کار کردن برای باشگاه کشور خارجی را دارم زیرا که در ایران کسی بهای چندانی به بدنسازها نمی دهند. تا قبل از این مشکل ویزا باعث نرفتن من باشگاه های دیگر شده است. توصیه ای به جوانان: بدن خود را دست هرکسی ندهید در حال حاضر باشگاه های بسیاری برای بدنسازی داریم و جوان های ما به این حرفه رو آورده اند. اکثریت جوانان به دنبال حجم دادن بدن خود با آمپول هستند در صورتی که نیاز ندارند. و سه ضلعی هیکل، مکمل و آمپول را در سر می پرورانند در صورتی که تفکر غلطی است و عواقب بدی می تواند برای آن ها داشه باشد. سه ظلعی آن ها باید تغذیه مناسب، تمرین های مکرر و مربی خوب باشد. انتظار من از مسئولین گرفتن دست جوانان در این حوزه است. لازم است بهای بیشتری در این حوزه به جوانان و بدنسازی بدهند تا بیش از پیش شاهد افتخار آفرینی ها باشیم. اراده آهنین جوان کوت عبداللهی از او قهرمان کشور ساخت

تا همیشه با بدنسازی

تا زمانی که احساس کنم از بدنسازی زده شده ام این رشته را ترک خواهم کرد و این امر یکی از محالات زندگی من است.