انتخاب صحیح نماینده و ارتباط ان با پیشرفت شهر!

لفظ و کلمه نماینده زمانی به فردی اطلاق می گردد که شرایط و توانایی ها و ویژگی ها و مقبولیت خاصی در بین مردم   و اقشار کوچک و بزرگ جامعه داشته باشد و بنا به این دلایل و این صفات بارز دیگران فرد مذکور را به عنوان نماینده خود در مدت زمان مشخصی که […]

لفظ و کلمه نماینده زمانی به فردی اطلاق می گردد که شرایط و توانایی ها و ویژگی ها و مقبولیت خاصی در بین مردم   و اقشار کوچک و بزرگ جامعه داشته باشد و بنا به این دلایل و این صفات بارز دیگران فرد مذکور را به عنوان نماینده خود در مدت زمان مشخصی که در مجلس یا شورای شهر هستند انتخاب می کنند . 

هر کدام از این افراد تخصص و شایستگیهای خاصی باید داشته باشند تا بتواند در عرصه تدوین قوانین کارآمد و در مجلس و مدیریت خدمات شهری و روستای نقشی را ایفا نمایند . اما بجز در شهرهای بزرگ کشور هماننددتهران اصفهان و شیراز و تبریز و مناطق توسعه یافته تحقق این امر کمتر اتفاق افتاده است .حکایت امروز ما بسیار شبیه به این بیت شاعر می باشد (به یزدان که گر ما خرد داشتیم      کجا این سرانجام بد داشتیم) .مشکلات ما نحوه انتخاب نمایندگانمان است .

متاسفانه بزرگان قوم سیاسیون احزاب اقوام ریز و درشت و انانی که مردم به نحوی از انها حرف شنوی دارند از این توانایی و قابلیت خود به بدترین نحوه ممکن استفاده می کنند . در نظر گرفتن مصالح امروزه عموم مردم و مصالح شهر و روستا و کشور کمترین فاکتوری است که در گزنیش افراد و اعضا شورا و مجلس مد نظر قرار می گیرد.نتیجه گزنیش چنین افرادی چنین نتایجی را به بار خواهد آورد . این  تنها در مورد شورای شهر یا مجلس اهواز و خوزستان نیست . شهرها و روستاهای دیگری هم ممکن است چنین مشکلاتی بسیاری داشته باشند اما به دلایلی اخبار انها رسانه ای نشده است .

متاسفانه تا زمانی که کاندیداهای محترم ما به کرسی های مجلس و شوراها به عنوان یک شغل می نگرند و از مهمترین وظایف نماینده مجلس رسیدگی به امور درمانی و کمک به مستمندان و ورود به انتصابات مدیران بی انگیزه و بی دانش است و خدمات   اعضای شورای اسلامی را تنها  حضور در مراسم سوگواری و مراسمات مذهبی می دانند و بعضی از این اعضای محترم هم منفعت طلبی های شخصی خود را بر هر موضوع عمومی ترجیح می دهند .انتظار وضعیت بهتری با این فاکتورهای بیان شده نامعقول خواهد بود .  باشد که با چشمی باز تر در انتخاباتی که پیش رو داریم عمل نمایم زیرا سرنوشت شهر و دیارمان با انتخاب صحیح و اگاهانه بستگی دارد

مهرداد پرویزی

۱۳۹۷/۸/۲۲