زرگانی : مدارس قلعه چنعان بدلیل فرسودگی و محدودیت پاسخگوی نیاز دانش آموزان روستای بزرگ ایران نیست

قلعه چنعان، بزرگ‌ترین روستای استان و از بزرگ‌ترین روستاهای کشور، با جمعیتی بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر در جنوب شرقی اهواز و شرق شهرستان کارون واقع است. در نگاه اول رشد چشمگیر وضعیت بهسازی معابر فرعی واصلی روستا، لوله‌گذاری خروجی‌های فاضلاب و آب‌های سطحی و احداث پمپاژ فاضلاب، این تصور را به بیننده القا می‌کند که […]

قلعه چنعان، بزرگ‌ترین روستای استان و از بزرگ‌ترین روستاهای کشور، با جمعیتی بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر در جنوب شرقی اهواز و شرق شهرستان کارون واقع است. در نگاه اول رشد چشمگیر وضعیت بهسازی معابر فرعی واصلی روستا، لوله‌گذاری خروجی‌های فاضلاب و آب‌های سطحی و احداث پمپاژ فاضلاب، این تصور را به بیننده القا می‌کند که این روستا از توسعه قابل‌توجهی برخوردار و در مسیر عمران و آبادانی است.

721161

اما رئیس شورای اسلامی قلعه چنعان از این وضعیت چندان خوشنود نیست و می‌گوید: عدم‌حمایت مسئولان استانی در توسعه همه‌جانبه، این منطقه بیست‌هزارنفری و در حال رشد را در آینده با چالش جدی مواجه خواهد ساخت. به گزارش مراسلون حسین زرگانی رئیس شورای اسلامی روستای قلعه چنعان بابیان مطلب فوق گفت: بهسازی معابر و فاضلاب تنها یکی از جوانب توسعه است و روستای قلعه نیاز به توسعه همه‌جانبه و متوازن دارد و عدم اهتمام برای تخصیص اعتبارات لازم جهت امور عمرانی و خدماتی معضل بزرگی است که بایستی توسط مسئولین به‌ویژه استاندار محترم حل شود.

وی افزود ازجمله اعتبارات موردنیاز می‌توان به مواردی همچون تهیه زمین برای احداث ساختمان اداری شورا و دهیاری را نام برد که درواقع با توجه به وسعت منطقه و حجم جمعیت در حد یک شهرداری باید باشد. همچنین نیاز مبرم به اعتباراتی برای جانمایی امکانات تفریحی نظیر پارک و زمین چمن مصنوعی، تهیه زمین فوتبال و حل معضل بلاتکلیفی و محرومیت چندساله ورزشکاران به دلیل تصرف زمین قبلی وجود دارد که باید موردتوجه نهادهای مربوطه قرار گیرد. زرگانی افزود: درزمینهٔ فضاهای آموزشی هم با توجه به افزایش قابل‌توجه جمعیت روستا و بالا رفتن آمار دانش آموزان نیاز به ساخت مدارس جدیدی داریم چون مدارس موجود به دلیل قدمت و محدودیت پاسخگوی نیاز ساکنان روستای قلعه چنعان نیستند در این روستا هنرستان کار و دانش و فنی حرفه‌ای جهت ادامه تحصیل دختران وجود ندارد و این کمبودها تبعات جبران‌ناپذیری را در آینده برای کودکان و نوجوانان امروز به بار خواهد آورد.

رئیس شورای اسلامی روستای قلعه چنعان در پایان اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی استاندار محترم جناب دکتر شریعتی در بازدیدهای میدانی از مناطق محروم، قلعه چنعان راهم در مورد لطف خود قرار دهند تا با حضور در منطقه و لمس مشکلات این روستا از نزدیک، برای مقابله با تبعات اجتماعی این چالش‌ها برنامه‌ریزی لازم را با مسئولین مربوطه استان و شهرستان انجام داده و با تخصیص اعتبارات موردنیاز، گام‌هایی جهت زدودن غبار محرومیت از چهره قلعه چنعان بردارند.