درخشش همشهری ها در جشنواره “تعلیم ، رسانه و تربیت” خوزستان

اولین جشنواره «تعلیم، رسانه و تربیت» در خوزستان با معرفی برگزیدگان و تقدیر از رسانه های فعال برگزار شد. در این جشنواره که امروز (23 شهریور) در طلاییه اهواز برگزار شد، خبرنگاران همشهری در بخش های گزارش موضوعی، مصاحبه و تیتر حائز 5 رتبه برتر شدند. در این جشنواره «رسول عوده زاده» رتبه نخست تیتر […]

اولین جشنواره «تعلیم، رسانه و تربیت» در خوزستان با معرفی برگزیدگان و تقدیر از رسانه های فعال برگزار شد. در این جشنواره که امروز (23 شهریور) در طلاییه اهواز برگزار شد، خبرنگاران همشهری در بخش های گزارش موضوعی، مصاحبه و تیتر حائز 5 رتبه برتر شدند. در این جشنواره «رسول عوده زاده» رتبه نخست تیتر ، «امل درویش»، «فاطمه هلالات» و «مریم فرطوسی» به ترتیب رتبه نخست تا سوم گزارش موضوعی و «میلاد گلداری» رتبه دوم را در مصاحبه کسب کرد.

139306

وجود 250هزار والدین بی‌سواد در خوزستان/ مدارس استان گرفتار ابتدایی‌ترین مسائل بهداشتی

محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این همایش با بیان اینکه آنچه امروزه دانش‌آموزان سرزمین من به آن احتیاج دارند فهم پیام و فلسفه واژه‌های مهمی از جمله اعیاد مذهبی و دینی است، اظهار داشت: باید فصل اول کتاب کودکان ما فصل فهم و درک چنین واژه‌های باشد. تقی‌زاده با بیان اینکه بخشی از این آسیب‌ها باید توسط اصحاب رسانه دنبال شود و سهم مهمی از ارتقاء سطح فرهنگ جامعه برعهده اصحاب رسانه است، عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش موفقی به ویژه در زمینه ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه داشته باشیم می‌توانیم در پایین‌ترین سطوح اجتماعی نیز آدم‌های موفقی را پروروش دهیم و این موضوع اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ذهن مردم و مسئولان توسط اصحاب رسانه به آموزش و پرورش گره بخورد.

وی عنوان کرد: امروزه 2 دیدگاه بر آموزش و پرورش حاکم است نخست اینکه باید برنامه‌ای علمی و سند توسعه برای آموزش و پرورش تدوین شود که متاسفانه طرفداران این دیدگاه اندک است و دوم دیدگاه غالبی که می‌پندارند با چند برنامه و جابه جایی آدم‌ها مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش به لوزم توسعه پیش دبستانی تاکید کرد و با بیان اینکه در خوزستان250 هزار والدین بی‌سواد داریم، گفت: در بسیاری از مدارس دچار ابتدایی‌ترین مسائل بهداشتی هستیم که نیازمند توجه هستند و باتوجه به محرومیت‌های فراروانی که در خوزستان وجود دارد باید سن آموزش کودکان را بکاهیم. جایگاه کلیدی معلمان در جامعه با فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها حفظ می‌شود

مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان نیز در این جشنواره با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌ها آموزش و پرورش به عنوان ماندگار ترین دستگاه‌ها مشخص شده، اظهار داشت: باید توسط رسانه‌ها فرهنگ سازی شود تا جایگاه کلیدی معلمان نیز همانند اساتید در سطح جامعه حفظ شود. وی با بیان اینکه بیاید از امسال طرح صحبت درباره امام علی(ع) در صبحگاه هر روز مدارس را اجرا کنیم، گفت: دو موضوع برنامه سازی برای مساجد تاثیرگذار در نیروهای انقلابی و نیز تاکید و توجه بر نقش معلمان و مدارس را در طی امسال عملیاتی خواهیم کرد.

139308

در پایان این مراسم در بخش گزارش، خبر، مصاحبه و تیتر از خبرنگاران برتر تجلیل شد در بین رسانه‌های استان روزنامه همشهری با کسب 5 جایزه در بخش‌های مختلف بیشترین عناوین جشنواره را به خود اختصاص داد. 330 اثر به این جشنواره ارسال شد. نتایج این جشنواره نیز به این شرح اعلام شد: در بخش خبر الهام خلج از روزنامه ایام قابل تقدیر، سارا ممبینی از پایگاه خبری شوشان رتبه سوم، پگاه یغمایی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم و محمدرضا عبادی از خبرگزاری تسنیم رتبه اول را کسب کردند. در بخش گزارش خبری سحر کوراوند از خبرگزاری مهر و مریم جویجراوی از خبرگزاری ایکنا قابل تقدیر، کوثرکریمی از خبرگزاری مهر رتبه سوم، ندارضاپور از پایگاه خبری اهواز نوین رتبه سوم، حبیب بهرامی از روزنامه توسعه جنوب رتبه دوم، سید احمد موسوی از خبرگزاری ایسنا و مصطفی حلالی از پایگاه خبری شوشان و روزنامه فرهنگ جنوب به صورت مشترک رتبه اول را کسب کرد. در بخش عکس میلاد اسماعیل زاده عکاس آزاد به عنوان عکاس برتر برگزیده شد.

در بخش تیتر سید احمد موسوی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم و رسول عوده زاده از روزنامه همشهری رتبه اول را کسب کرد. در بخش گزارش موضوعی زینب فرحانی از خبرگزاری ایرنا و شهرزاد امیری قابل تقدیر، مریم فرطوسی از روزنامه همشهری و علی میلاسی از روزنامه قلم به طور مشترک رتبه سوم، سیده فاطمه هلالات از روزنامه همشهری مقام دوم، امل درویشی از روزنامه همشهری مقام اول را کسب کرد. در بخش مصاحبه میلاد گلداری از روزنامه همشهری رتبه دوم، قاسم منصورآل کثیر مقام اول از خبرگزاری مهر کسب کرد. همچنین دراین جشنواره از محسن بهاورند رئیس خبرگزاری ایرنا و ایرج مزارعی معاون اخبار و اطلاعات آموزش و پرورش استان خوزستان و جمال بیت مشعل معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان به عنوان فعالان حوزه آموزش و پرورش تجلیل شدند.