وضعیت شیوع آنفلوآنزا در خوزستان حاد نیست

رییس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا در میان گروه‌های پرخطر به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری تاکید کرد. دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به شیوع آنفلوآنزا در برخی مناطق کشور اظهار کرد: ضروری است که گروه‌های پرخطر اعم از کودکان زیر 2 سال، افراد بالای 50 سال، مبتلایان به بیماری‌های قبلی […]

رییس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا در میان گروه‌های پرخطر به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری تاکید کرد. دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به شیوع آنفلوآنزا در برخی مناطق کشور اظهار کرد: ضروری است که گروه‌های پرخطر اعم از کودکان زیر 2 سال، افراد بالای 50 سال، مبتلایان به بیماری‌های قبلی و عروقی و دیابت و آسم، بیماران شیمی‌درمانی و پیوند عضو، مبتلایان به HIV و کارکنان بهداشت و درمان، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. وی گفت: بیماری آنفلوآنزا همیشه و هرساله در این فصل سال شایع بوده است و امسال با بازگشت زائران از کشور عراق، شیوع این ویروس افزایش یافته است.

سلمان‌زاده ادامه داد: مهم‌ترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، رعایت بهداشت فردی است. شستن مرتب دست‌ها، فاصله گرفتن از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، خودداری از فرستادن کودکان مبتلا به این بیماری به مدرسه از مهم‌ترین نکات در جلوگیری از افزایش شیوع آنفلوآنزا است. هنگام ابتلا نیز، استراحت کردن در خانه و تغذیه مناسب توصیه می‌شود. وی افزود: در حال حاضر وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا در خوزستان حاد نیست؛ با این حال با توجه به شرایط جوی و سرمای هوا در استان خوزستان، توصیه می‌شود شهروندان حتما از لباس مناسب و گرم استفاده کنند، دستمال به همراه داشته باشند و با شستن مرتب دست‌ها و خودداری از دست دادن و روبوسی با دیگران، از شیوع بیماری جلوگیری کنند. رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به علایم بیماری آنفلوآنزا عنوان کرد: تب، گلودرد، بدن درد، ضعف و بیماری شدید از علائم این بیماری هستند و مشخصه ویژه آنفلوآنزا این است که بسیار ناگهانی آغاز می‌شود.