رییس‌کل دادگستری خوزستان در دیدار با نمایندگان مجلس خواستار انتصاب مدیران شایسته و توانمند در استان شد

رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: توسعه ثروت و امکانات در استان باید متوازن و متعادل باشد و به مناطق حاشیه‌نشین توجه بیشتری شود.به گزارش ایسنا فرهاد افشارنیا در نشست مشترک با نمایندگان خوزستان در مجلس، اظهار کرد: مناطق حاشیه‌نشین به ویژه در شهرستان اهواز که جمعیت 500 هزار نفری را در خود دارند، نیازمند توجه بیشتری […]

رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: توسعه ثروت و امکانات در استان باید متوازن و متعادل باشد و به مناطق حاشیه‌نشین توجه بیشتری شود.به گزارش ایسنا فرهاد افشارنیا در نشست مشترک با نمایندگان خوزستان در مجلس، اظهار کرد: مناطق حاشیه‌نشین به ویژه در شهرستان اهواز که جمعیت 500 هزار نفری را در خود دارند، نیازمند توجه بیشتری است و از نمایندگان مردم انتظار می‌رود تا با ارائه لوایح و تصویب قوانین مورد نیاز، این پدیده ناهنجار اجتماعی را مهار کنند.وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای موثر در این زمینه، پیشگیری از گسترش بی‌رویه شهرها و توجه بیشتر به عمران روستاها است.

117214

افشارنیا گفت: اگرچه بر اساس قانون قوای مجریه، مققنه و قضاییه از هم تفکیک شده‌اند اما این به معنای جزیره‌ای عمل کرده نیست. فاصله‌های موجود میان این قوا باید کمتر و آمار تعامل و همفکری بیشتر شود تا خیر آن نصیب همه مردم جامعه شود.وی ادامه داد: ارتباط مجلس شورای اسلامی با دستگاه قضایی یکی از ظرفیت‌های مهمی است که می‌توان از آن به نفع نظام و خدمت به مردم استفاده کرد و همگان را از آن بهره‌مند ساخت.رییس‌کل دادگستری خوزستان با تقدیر از حضور نمایندگان مردم استان در این نشست، بیان کرد: این جلسات و تعامل‌ها از دو جهت می‌تواند موثر باشد. ابتدا از این جهت که برای ارائه طرح‌ها و لوایح و تصویب قوانین مورد نیاز دستگاه قضایی، نیاز به همفکری میان نمایندگان و مدیران قضایی است. به ویژه این‌که هم اکنون تعدادی از لوایح و طرح‌ها در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده اما معطل مانده‌اند و از نمایندگان محترم می‌خواهیم تا در تصویب این قوانین تسریع کنند.

وی افزود: انتظار ما از نمایندگان این است که مشکلات کمبود قوانین در خصوص برخی مسائل موجود در کشور را بیشتر مورد توجه قرار دهند و نگذارند بخش‌هایی از کشور از نبود قوانین و احیانا وجود قوانین قدیمی رنج ببرند.رییس شورای عالی قضایی خوزستان ادامه داد: قوه قضاییه از نظر بودجه در تنگنا قرار دارد و با توجه به گستره فعالیت دستگاه قضایی در کشور و به خصوص در خوزستان که استانی وسیع و دارای حوزه‌های قضایی متعدد است، نمایندگان باید در لوایح بودجه سنواتی توجه ویژه به افزایش این بودجه داشته باشند.افشارنیا تصریح کرد: انتظار دیگر ما از نمایندگان این است که قانون‌گذاری به روز و بر اساس نیازهای روز جامعه باشد. بسیاری از قوانین، متروک و فرسوده است و نیاز به تغییر دارند. همچنین از برخی قوانین باید جرم‌زدایی شود.وی با اشاره به طرح‌های متعدد عمرانی دادگستری خوزستان، گفت: پروژه شهرک قضایی خوزستان که با 20 درصد پیشرفت فیزیکی، نیمه‌تمام مانده و تعدادی دیگر از پروژه‌های شهرستانی، نیازمند جهش مالی از دولت است که نمایندگان محترم باید در بودجه سنواتی اقدام کنند.

رییس‌کل دادگستری خوزستان همچنین خواستار انتصاب مدیران شایسته و توانمند در استان خوزستان شد و اظهار کرد: انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت این افراد در راس ادارات، شاهد توسعه در همه بخش‌های استان خوزستان باشیم.افشارنیا این نشست را منشا تعامل و همفکری برای استان برشمرد و افزود: پرتعداد بودن نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ظرفیت خوبی است که امیدواریم برای استان مایه خیر و برکت باشد.