آیهالله حیدری در دیدار با مدیر عامل و کارکنان هلال احمر:خوزستان یک ایران به تمام معناست و مشکلاتی که در استان وجود دارد، سزاوار خدمت به مردم است

امام جمعه موقت اهوازونماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت : کار در مجموعه های خدمت رسانی نظیر هلال احمر از مصادیق ˈبرˈو نیکوکاری مورد اشاره در قران است. به گزارش خبرنگار عصر ما ،آیهالله دکتر محسن حیدری روز گذشته در دیدار با مدیران جمعیت هلال احمر خوزستان گفت : هلال احمر و فعالیت های انجام […]

امام جمعه موقت اهوازونماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت : کار در مجموعه های خدمت رسانی نظیر هلال احمر از مصادیق ˈبرˈو نیکوکاری مورد اشاره در قران است. به گزارش خبرنگار عصر ما ،آیهالله دکتر محسن حیدری روز گذشته در دیدار با مدیران جمعیت هلال احمر خوزستان گفت : هلال احمر و فعالیت های انجام شده در آن از مصادیق بارز آیه شریفه تعاونوا علی البر و التقوی است و معنای عمومی آن، این است که همگان برای انجام کارهای احسن باید دست در دست هم بدهند و هماهنگی و همگرایی داشته باشند.

8

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلمه ˈبرˈ در قرآن مجید که به هرگونه کار شایسته و خوب اطلاق می شود، افزود: کسانی که در مجموعه های خدمت رسان کار می کنند، می بایست به این نکته واقف باشند که کاری که خوب باشد، شرع آن را تأیید می کند و کارهای هلال احمر که با کمک اعضا و کارکنانش برای خدمت به اجتماع انجام می شود، از مصادیق ˈبرˈ است.آیت الله حیدری با بیان اینکه مقصود از زندگی همین تعاون و همکاری است، تصریح کرد: هیچ انسانی را نمی بینید که بتواند به تنهایی احتیاجات خود را برآورده سازد و محور تعاون، بر و تقواست که در هلال احمر متجلی شده است.

حیدری با اشاره به مصادیق بارز تعاون در هلال احمر گفت: وقتی زلزله یا سیلی اتفاق می افتد، هنگامی که موضوع بیماری های صعب العلاج و اسرای جنگی و حتی مسائل فرهنگی جامعه به میان می آید، این هلال احمر است که به میدان می آید.وی تصریح کرد: هلال احمر لشکری است که در همه جبهه ها مشغول نبرد و جنگ است و با وجود اینکه هر لشکری برای امر خاصی ایجاد شده است ولی هلال احمر در همه جبهه ها خودنمایی می کند و همین، یکی از مصادیق جهاد فی سبیل الله است به معنای عام.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای یک مجاهد فی سبیل الله مشخصاتی وجود دارد، اظهار کرد: داشتن روحیه بسیجی، اخلاص، فداکاری و از خود گذشتگی، ایثارگری، بصیرت، معرفت، نشاط همه از مشخصات و صفات مورد نیاز کارکنان و اعضای هلال احمر است تا بتوانند روحیه مقابله با مشکلات و سختی های عرصه خدمت به مردم محروم را حفظ کرده و ارتقا دهند.آیت الله حیدری با اشاره به نقش استان خوزستان در منطقه و مقاومت بی نظیرش در جنگ هشت ساله و تقدیم ۲۳ هزار شهید به انقلاب تصریح کرد: خوزستان یک ایران به تمام معناست و مشکلاتی که در استان وجود دارد، سزاوار خدمت به مردم است و مسئولین هرکاری برای رفاه و آبادانی این استان بکنند ، حق این مردم است و همه دستگاه ها باید با کمک مردم به حل این مشکلات بپردازند و هلال احمر می تواند در این زمینه نقش خوبی داشته باشد.

در آستانه ایام نوروز و آغاز طرح امداد، ایمنی و سلامت کاروان های راهیان نور و مسافرین نوروزی، مدیرعامل و شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، دکتر علی خدادادی با ابراز خرسندی از ارتباط نزدیک هلال احمر و علما گفت: خوزستان یک استان کاملا وسیع، با تفاوت های اقلیمی و تنوع قومی است و می تواند زمینه خوبی برای کار و پیشرفت باشد. البته اگر نگاه ما به برنامه ها یک نگاه آکادمیک و علمی باشد، می توانیم از پتانسیل موجود در استان که بسیار هستند، با دید و نگرشی مثبت، استفاده کنیم و از آن به عنوان یک نقطه قوت و فرصتی مناسب بهره مند شویم.مدیرعامل هلال احمر استان خوزستان افزود: جمعیت هلال احمر بر اساس منشور هلال احمر وظیفه تسکین آلام بشری، کمک به سلامت و ایجاد تفاهم بین ملل و افراد مختلف جامعه بدون در نظر گرفتن هر گونه تبعیض را دارد. چتر هلال احمر، چتری فراگیر است و ما بدون در نظر گرفتن هر گونه سلیقه سیاسی، قومیتی و طبقات اجتماعی، باید خدمات خود را در مواقع ضروری به صورت منطقه ای، ملی، فراملی و بین المللی به افراد مختلف جامعه ارایه دهیم.

خدادادی اظهار کرد: متاسفانه شاخص های بهداشت و درمان استان خوزستان را در سطح پایینی است و نیاز به توجه جدی است. جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در کنار مجموعه های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می تواند بخشی از خدمات رسانی به مردم را بر عهده بگیرد که داروخانه هلال احمر در این حوزه می تواند جایگاه بسیار مهمی داشته باشد و با تامین داروهای کمیاب و داروهای مورد نیاز بیماران صعب العلاج می تواند به این امر خطیر بپردازد.

همچنین در بحث توانبخشی و برگزاری مانورهای درمان اضطراری، جمعیت هلال احمر می تواند مناطق محروم را به صورت دوره ای تحت پوشش قرار دهد و با کادر مجرب و امکانات سیار در مناطق مختلف ارایه خدمت کند.وی گفت: همچنین با توجه به ماموریت بین المللی جمعیت هلال احمر، می تواند با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و مجموعه وزارت بهداشت، در بحث توریسم درمانی و گردشگری سلامت وارد شوند و به متقاضیان خارج از کشور خدمات بدهد.

مدیرعامل هلال احمر استان خوزستان افزود: در جمعیت هلال احمر به دنبال تغییر نگرش هستیم و تلاش می کنیم که نگرش جدیدی آغاز کنیم. تغییر نگرش برای بهره وری مطلوبتر صورت می گیرد. همچنین باید به خرد جمعی اعتقاد داشته باشیم. اگر به خرد جمعی معتقد باشیم و دیدگاه های خود را متعصبانه پیگیر نشویم و از دیدگاه های دیگران استفاده کنیم، می توان دورنمای خوبی را برای پیشرفت کارها و توسعه در جامعه تصور کرد.

خدادادی عنوان کرد: ایجاد همدلی، تفاهم و حفظ کرامت انسان ها به خصوص افرادی که به آنها خدمت رسانی می کنیم، سرفصل کارها در جمعیت هلال احمر است. نیروهای هلال احمر در ماموریت های برون سازمانی، در مقایسه با مجموعه دیگر از توانمندی و پتانسیل های قابل توجهی برخوردارند و این می تواند نقطه اتکا و امید باشد تا بتوانیم کارهای بزرگی را با استفاده از این نیروها انجام دهیم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله دکتر حیدری در دفتر ایشان اقامه گردید.