هوشمند صفایی: بیکاری خوزستان رو به افزایش است

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: معضل امروز استان بیکاری است که نرخی فزاینده را در پیش گرفته است. از این رو برنامه‌ های گسترده‌ ای در سال ۹۳ توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت مقابله با بیکاری اجرا خواهد شد.به گزارش خبرنگار اقتصادی عصر ما ،هوشمند صفایی در بیست […]

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: معضل امروز استان بیکاری است که نرخی فزاینده را در پیش گرفته است. از این رو برنامه‌ های گسترده‌ ای در سال ۹۳ توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت مقابله با بیکاری اجرا خواهد شد.به گزارش خبرنگار اقتصادی عصر ما ،هوشمند صفایی در بیست ‌و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌ های کار و تلاشگران و واحدهای نمونه خوزستان که امروز، ۲۰ اسفند در محل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهارکرد: متاسفانه خوزستان با همه قابلیت ‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی از نظر توسعه نسبت به سایر مناطق وضعیت مناسبی ندارد که یکی از دلایل آن خرابی ‌های ۸ سال جنگ تحمیلی است.

images

وی افزود: همه مسئولان موظفند از همه ظرفیت‌های مدیریتی و منابع و سرمایه ‌های استان در جهت ایجاد اشتغال موثر، گام بردارند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح‌ کرد: مقرر شده در سال ۹۳ شورای کارآفرینی در استان ایجاد شود تا با نشست‌ های مکرر و توجه به ظرفیت ‌های استان، طرح ‌های جدیدی در استان اجرا کنند. همچنین فعال ‌سازی مشاغل زوده بازده که عمدتا در بخش خدمات فعالیت می‌کنند از برنامه‌ های دیگر سال آینده این اداره‌کل است.صفایی ادامه‌داد: در همین راستا در چند روز اخیر توافق ‌نامه ‌ای با شهرداری خوزستان منعقد کردیم تا مشاغل پراکنده شهر اهواز را سامان‌دهی کنیم. از این طریق شهرداری با برون ‌سپاری بخشی از وظایف خود به شرکت ‌ها و تعاونی ‌ها، موجب رونق کسب و کار استان می‌شود. این توافق‌نامه سال آینده اجرایی خواهد شد.وی خاطر نشان‌کرد: ضروری است با حمایت از تعاونی ‌ها، موجب توسعه آن‌ها شویم و همچنین حفظ اشتغال موجود برای جلوگیری از روند افزایش بیکاری ضروری است. در سال ۹۱ و ۹۲ شاهد معضلات بسیاری در زمینه واحدهای صنعتی بودیم و بنابراین باید راهکارهای مناسبی برای فعال کردن واحدها ارائه دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر این‌که راه پیشرفت کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی است، بیان‌کرد: برای پیش‌برون اهداف باید به نیروی انسانی و ظرفیت‌های داخلی اتکاء و راه مشارکت حداکثر مردم در فعالیت ‌های اقتصادی و حمایت از کارآفرینان را هموار کرد.صفایی تاکیدکرد: در سال ۹۳ از طرح‌هایی که قابلیت ایجاد اشتغال در استان را داشته باشد حمایت و تلاش می‌کنیم فرهنگ واسطه ‌گری و دلالی جای خود را به تولید و کار بدهد.وی خاطر نشان‌کرد: روند انتخاب افراد نمونه در این جشنواره در ۳ مرحله بررسی شده است که مرحله مقدمات، استانی و ملی را دربر می‌گیرد.

در این جشنواره از سه کارگر نمونه، ۲ گروه کاری به عنوان واحد نمونه، نیروگاه رامین به عنوان واحد صنعتی نمونه و چندین کارآفرین برتر تجلیل شد.