رئیس کل دادگستری خوزستان: تامین سلامت زائرین مهم‌ ترین اولویت دستگاه‌ ها باشد

تامین سلامت زائرین مهم‌ترین اولویت دستگاه‌ها باشد .رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست قرارگاه مرزی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اعضای شورای قضایی در پایانه مرزی چذابه، گفت: حفظ سلامت زائرین و حضور مستمر نیروهای درمانی و امدادی، باید مهمترین هدف و رسالت دستگاه.های خدمت‌رسان باشد. به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی […]

تامین سلامت زائرین مهم‌ترین اولویت دستگاه‌ها باشد .رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست قرارگاه مرزی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اعضای شورای قضایی در پایانه مرزی چذابه، گفت: حفظ سلامت زائرین و حضور مستمر نیروهای درمانی و امدادی، باید مهمترین هدف و رسالت دستگاه.های خدمت‌رسان باشد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان،  دکتر علی دهقانی در بازدید پنج ساعته از قسمت‌های مختلف پایانه مرزی چذابه بر لزوم حل مشکلات این پایانه در جهت ارائه خدمات بهتر به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.

وی در ابتدای نشست گفت: فضای استان اربعینی است و از هر کوی و برزن مردم به‌صورت خودجوش با عشق، علاقه و دلدادگی در حال خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه میزبانی از زوار کنگره عظیم و جهانی پیاده‌روی اربعین جز با مشارکت همه آحاد مردم انجام نخواهد شد، افزود: باید برنامه‌ریزی کامل و تدابیر لازم صورت پذیرد تا خدمتگزاری به زوار با حفظ کرامت و احترام کامل انجام شود.

دکتر دهقانی تامین امنیت زوار را نیز از دیگر موارد مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزهای منتهی به اربعین حجم بالای جمعیت وارد مرزها می‌شود، باید با بزنانه‌ریزی‌های لازم تا برگشت زوار امنیت کامل تامین و با رصد و نظارت دقیق و مستمر، تدابیر لازم و اقدامات مقتضی از مسئولین استانی و شهرستانی اتخاذ گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت ورود اتباع خارجی غیرمقیم از زمان ورود این زوار به کشور و هدایت آنان به پایانه مرزی چذابه جهت انجام امورات مربوط به روادید، گذرنامه و پذیرش در کشور عراق توسط دستگاهها و نهادهای متولی در مرکز و استان مورد اشاره کرد و گفت: مسئولین و مدیران مربوطه روادید اتباع غیر مقیم را به صورت دقیق بررسی و در چارچوب قوانین و مقررات، مسائل و مشکلات مربوط به خروج آنان را پیگیری و حل نمایند تا شاهد تجمع اتباع غیر مقیم که مشکل خروج دارند در مرز چذابه و اختلال در خدمت رسانی به زوار نباشیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان در پایان اعلام کرد:شعب کشیک دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف همچون پایانه شلمچه در این مرز نیز دایر و در صورت نیاز به‌صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت خواهند کرد.