اقدام زیبای اعضای هیات عزاداری عترت النبی حصیرآباد در راستای حفاظت و پاکسازی محیط زیست

جوانان هیات عترت النبی (ص) کوی حصیرآباد اهواز در پایان سومین شب اقامه عزای حسینی در ابتکاری زیبا و با هدف حفظ بهداشت و محیط زیست اقدام به جمع آوری پسماند و پاکسازی منطقه کردند. نکته جالب و ارزشمند این حرکت اجتماعی ، مسئولیت پذیری جوانان ‌کوی حصیرآباد در غیاب دستگاه مدیریت شهری است .می […]

جوانان هیات عترت النبی (ص) کوی حصیرآباد اهواز در پایان سومین شب اقامه عزای حسینی در ابتکاری زیبا و با هدف حفظ بهداشت و محیط زیست اقدام به جمع آوری پسماند و پاکسازی منطقه کردند.

نکته جالب و ارزشمند این حرکت اجتماعی ، مسئولیت پذیری جوانان ‌کوی حصیرآباد در غیاب دستگاه مدیریت شهری است .می پذیرد. اقدام اعضای هیات عترت النبی در راستای هدف ایفای مسئولیت اجتماعی، آشنایی با وظایف شهروندان حسینی و کاهش رنج ها و چالش های شهردندان بود

بدون تردید تلاش‌های فعالان محیط زیست خوزستان و سازمان‌های مردم نهاد در خصوص بیگیری های زیست محیطی کاملا ثمربخش و تاثیرگذار بوده است. از ۷ سال پیش در شهرهای مختلف خوزستان از جمله شهر اهواز با فرا رسیدن ماه محرم پویشی اجتماعی با نام پویش محرم پاک آغاز شده که اثرات این جنبش اجتماعی در پایان مراسم‌ مرتبط با عزای امام حسین ع در نقاط مختلفی از شهر کاملاً نمودار می‌باشد.

در این خصوص باید از تلاش‌های جمعی این فعالان که گاهی به صورت خانوادگی نیز شرکت می‌کنند قدردانی نمود و از تمامی هیات‌های مذهبی نیز که با این جوانان پرتلاش و دغدغه مند همکاری می‌کنند از جمله هیات‌های عترت النبی و موکب ریحانه الرسول حصیرآباد تشکر و سپاسگزاری نمود. امید که این حرکت مسئولانه و حسینی روز به روز مورد توجه بیشتر و الگوبرداری توسط مسئولان و عزاداران دیگر هیاتهای مذهبی نیز گیرد.