تنش آبی در روستاهای دب‌حردان، شموس، سطامیه، احمدآباد، سکینه و تخیتیه در اسرع وقت حل خواهد شد

مهندس حسینی خبر داد : پس از بازدید و دستور فوری دکتر کرمی‌نژاد، تنش آبی در روستاهای دب‌حردان، شموس، سطامیه، احمدآباد، سکینه و تخیتیه در اسرع وقت حل خواهد شد. سید داود حسینی در تشریح بحران تنش آبی در چند روستای بخش اسماعیلیه اهواز گفت: تصفیه‌خانه شهدای جهاد به همراه دو تأسیسات ثانویه واقع در […]

مهندس حسینی خبر داد : پس از بازدید و دستور فوری دکتر کرمی‌نژاد، تنش آبی در روستاهای دب‌حردان، شموس، سطامیه، احمدآباد، سکینه و تخیتیه در اسرع وقت حل خواهد شد. سید داود حسینی در تشریح بحران تنش آبی در چند روستای بخش اسماعیلیه اهواز گفت: تصفیه‌خانه شهدای جهاد به همراه دو تأسیسات ثانویه واقع در بخش اسماعیلیه با قدمت بیش از ۳۵ سال و تأمین کننده آب شرب ۵۲ روستای این بخش با جمعیتی بالغ بر ۲۵هزار نفر می‌باشد و متاسفانه تاکنون به طور اساسی بازسازی و نوسازی نشده و کلیه واحد‌های فرآیندی آن دچار فرسودگی حاد شده است.

 وی افزود: علاوه بر فرسودگی در تأسیسات، فرسودگی چهار خط خروجی آن که شامل ۱۰۷ کیلومتر خط انتقال و ۱۸۳ کیلومتر شبکه توزیع است،بیش از ۷۵ درصد میباشد. از این چهار خط اصلی، یکی از خطوط برای اجرا در اختیار شرکت نفت قرار داده شده که با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پروژه ، روستاهای دب‌حردان، شموس، سطامیه، احمدآباد، سکینه و تخیتیه که چند روز اخیر دچار بی‌آبی شده‌اند، زیر مجموعه این خط انتقال می‌باشند.

مسئول بهره برداری بخش مرکزی و اسماعیلیه با اشاره به لزوم بازسازی اصولی تأسیسات شهدای جهاد و خطوط انتقال آن، اذعان کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای این بازسازی، بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال می‌باشد و مقرر شده بخشی از این مبلغ در قالب اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه طاهریه و رگیه پرداخت شود . وی ادامه داد: پس از پیگیری و بازدید دکتر کرمی نژاد، مدیرعامل آبفا خوزستان و دستوری فوری ایشان مبنی بر تأمین دو دستگاه الکتروپمپ شناور برای تأسیسات رامزیه، امروز پمپ‌ها نصب و راه‌اندازی شده‌اند و با پمپاژ صورت گرفته در اسرع وقت مشکل روستاهای یادشده حل می‌گردد.