برکناری اولین استاندار در دولت یازدهم /اعتراض نخبگان سیاسی استان البرز به انتصابات استاندار نتیجه داد

بررسی تغییر استاندار البرز در جلسه امشب هیئت دولت.سخنگوی وزارت کشور از بررسی تغییر استاندار البرز در جلسه امشب هیئت دولت خبر داد.حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت،دلیل عزل استاندار البرز را نارضایتی از عملکرد وی عنوان کرد و گفت: وزارت کشور ارزیابی عملکرد استانداری‌ها را شروع کرده و در […]

بررسی تغییر استاندار البرز در جلسه امشب هیئت دولت.سخنگوی وزارت کشور از بررسی تغییر استاندار البرز در جلسه امشب هیئت دولت خبر داد.حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت،دلیل عزل استاندار البرز را نارضایتی از عملکرد وی عنوان کرد و گفت: وزارت کشور ارزیابی عملکرد استانداری‌ها را شروع کرده و در ارزیابی‌های انجام شده استاندار البرز در اجرای سیاست‌های دولت نتوانسته نظر وزارت کشور را تامین کند.

n00336537-b

وی افزود: از این جهت بود که پس از دریافت گزارش‌های لازم جلسه‌ای با استاندار البرز گذاشتیم و از وی خواستیم تلاش بیشتری را انجام دهد و نظرات وزارت کشور را تامین کند.سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بعد از این جلسه مجددا اقدامات استانداری مورد ارزیابی قرار گرفت، اما شاخص‌های مورد نظر در تغییر برنامه‌ها مشاهده نشد و از این جهت وزارت کشور تصمیم گرفت پیشنهاد تغییر وی را به دولت ارائه کند و قرار است این موضوع در دستور کار امشب دولت قرار می‌گیرد.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با اعلام این خبر گفت: وزارت کشور در ارزیابی‌هایی که داشت به این نتیجه رسید که سیدطاهر طاهری استاندار فعلی البرز نتوانسته نظر دولت را تأمین کند. او هم چنین اعلام کرد که در جلسه امشب هیات دولت جایگزین طاهری انتخاب خواهد شد. انتصاب طاهری که از نخستین استاندارن دولت یازدهم محسوب می شد از همان ابتدا با مخالفت چهره های اصلاح طلب این منطقه مواجه شد. اصلاح طلبان معتقد بودند که او قرابتی با سیاست های دولت جدید ندارد و حضور او تنها باعث عقب افتادن اجرای سیاست های دولت جدید در این استان خواهد شد.پس از چند ماه نه تنها این اعتراض ها به عملکرد طاهری فروکش نکرد بلکه 5 تن از معاونان استانداری البرز در اعتراض به عملکرد او استعفا کردند. همین زمان بود که شایعاتی درباره برکناری طاهری مطرح شد. طاهری که به عنوان یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس پنجم و ششم در طیف سیاسی محافظه کاران قرار دارد پس از حضور در استانداری البرز روزهای پر تنشی را گذارند. انتقادها به عملکرد و هم چنین انتصاب های فامیلی او نه تنها مورد اعتراض چهره های اصلاح طلب قرار گرفت، نمایندگان این استان را نیز مقابل خود قرار داد.

پس از مدتی سه نماینده استان البرز در مجموعه سوالات خود از وزیر کشور، خواستار توضیحاتی پیرامون عزل و نصب‌های غیرقانونی و فامیلی در استانداری‌ها و عدم رعایت بندهای مصوبه شورای عالی اداری کشور مبنی بر هماهنگی استانداران با نمایندگان مجلس درخصوص انتصابات رده‌های معاونت‌ها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها شدند. هر چند وزیر کشور بابت این سوال ها به مجلس نرفت اما استعفای دسته جمعی معاونان طاهری از زلزله ای مهیب در این استانداری خبر می داد. زلزله ای که در عرض دو روز به برکناری نخستین استاندار دولت یازدهم منجر شد. دولتی که پس از برخورد جدی با فرماندار بروجرد و در نهایت استعفای او به دلیل لغو سخنرانی سید حسن خمینی، نشان داد که تنها به دفاع از مدیرانش نمی پردازد و در صورت قصور، با آن ها برخورد خواهد کرد.

آن هم در شرایطی که عملا برخی از استانداری ها و فرمانداری های دولت یازدهم به پاشنه آشیل دولت تبدیل شده اند و هر روز خبر از برگزاری همایش های دلواپسی و نگرانی و لغو همایش حامیان دولت یا اصلاح طلبان به گوش می رسد. به گونه ای که برخی تصور می کنند زیر مجموعه های وزارت کشور دولت روحانی که اتفاقا وزیرش هم از چهره های شاخص اصولگرا است بیشتر سازشان با دولت نهم و دهم کوک است تا دولت تازه از راه رسیده یازدهم.