معاون سیاسی وزیر کشور : خوزستان دارای کمترین مشکلات امنیتی در سطح کشور است

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه متولیان برگزاری انتخابات باید شرایط را برای حضور داوطلبان در انتخابات فراهم کنند گفت: رعایت حق الناس، بی طرفی و قانون از اصول وزارت کشور در برگزاری انتخابات آینده است. دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، و میان دوره ای مجلس […]

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه متولیان برگزاری انتخابات باید شرایط را برای حضور داوطلبان در انتخابات فراهم کنند گفت: رعایت حق الناس، بی طرفی و قانون از اصول وزارت کشور در برگزاری انتخابات آینده است. دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار شهر، در تاریخ جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

img14522141

به گزارش ایرنا محمدحسن مقیمی سه شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران که در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: برگزاری انتخابات از اولویت هایی است که وزیر کشور بر آن تاکید کرده در انتخابات آینده رای را حق الناس می دانیم و رعایت بی طرفی و اجرای قانون نیز از اصول ما در برگزاری انتخابات است. معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات گذشته در فضایی آرام افزود: در انتخابات پارسال تنها 9 برنامه انتخاباتی برهم خورد که 2 برنامه آن در خوزستان بود اما هیچگونه درگیری، برخورد، مصدوم و کشته نداشته است.

وی تاکید کرد: در انتخابات هفتم اسفند گذشته نشان دادیم که جامعه می تواند در اوج نشاط سیاسی، اوج آرامش را داشته باشد. وی با بیان اینکه باید راه برای حضور داوطلبان انتخابات هموار شود افزود: اگر چه نقدهایی به عملکرد شوراها وارد است ولی این نهادها می توانند در اداره کشور به دولت کمک کنند البته لازمه آن این است که مسیر برای حضور افراد شایسته، تحصیلکرده، کارشناس و کارآمد فراهم شود.

* کاهش آسیب های اجتماعی در اولویت وزارت کشور

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین دیگر اولویت های وزیر کشور را برقراری امنیت، کاهش آسیب های اجتماعی، رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و تکریم ارباب رجوع دانست. وی اظهار کرد: روسای شورای تامین استان و شهرستان ها باید مسائل امنیتی را بررسی و رصد و تجزیه و تحلیل کنند تا استان و شهرستان در امنیت کامل اداره شود. مقیمی با اشاره به شرایط منطقه و کشورهای همسایه افزود: برخی ها تلاش می کنند امنیت موجود در کشور خدشه دار شود که برای جلوگیری از این مساله باید شوراهای تامین به موقع تشکیل و موضوعات به موقع منعکس و تصمیم گیری شود تا امنیت موجود تداوم یابد. وی همچنین خوزستان را استان حساس کشور دانست که کمترین مشکلات امنیتی را داشته است و بابت این مساله از مسئولان تقدیر کرد. مقیمی گزارش وزیر کشور از آسیب های اجتماعی را یادآور شد و گفت: این مطالعات در شوراهای اداری، دولت و مجلس و نزد رهبرمعظم انقلاب ارائه شده و مسئولیت هایی نیز به دستگاه های اجرایی واگذار شده است.

وی افزود: اعتیاد، طلاق، مسائل اخلاقی، فقر و حاشیه نشینی مهمترین آسیب های اجتماعی کشور بوده و در صورت ادامه این روند نگرانی برای مردم و مسئولان باقی می ماند. مقیمی تاکید کرد: مقرر شده اقدامات موثر و فوق العاده برای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور اجرا شود و گزارش این اقدامات هر 6 ماه یک بار به رهبر معظم انقلاب گزارش شود که استان ها نیز به سهم خود باید عملکردشان را ارائه دهند. وی مشکلات اقتصادی کشور در سال های اخیر را یادآور شد و گفت: دولت با امضای برجام و رفع تحریم ها، کنترل تورم و افزایش قیمت نفت همچنین اجرای طرح هایی چون طرح تحول سلامت سعی کرده مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهد که این مسائل باید برای مردم بازگو شود. معاون وزیر کشور افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی از مواردی است که دولت به صورت جدی برای عملیاتی شدن آن کار می کند. وی تکریم ارباب رجوع را نیز از دیگر اولویت های وزارت کشور دانست و اظهار کرد: حدود سه درصد از کارمندان، رفتار درستی با مردم ندارند که برای ما گرفتاری ایجاد می کنند و این افراد در صورت اصلاح نشدن باید به واحد تخلفات اداری معرفی شوند.