طوفان ریزگرد ها، 3 پرواز فرودگاه بین المللی آبادان را لغو کرد

ریزگرد در شهرهای آبادان و خرمشهر به میزان بیش از 6 برابر حد مجاز، سه پرواز شامگاه پنجشنبه فرودگاه بین المللی آبادان را لغو کرد. مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان شامگاه پنجشنبه  گفت:پرواز تهران – آبادان – تهران هواپیمایی قشم ایر با شماره پرواز 1217 مسیر تهران- آبادان – تهران […]

ریزگرد در شهرهای آبادان و خرمشهر به میزان بیش از 6 برابر حد مجاز، سه پرواز شامگاه پنجشنبه فرودگاه بین المللی آبادان را لغو کرد. مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان شامگاه پنجشنبه  گفت:پرواز تهران – آبادان – تهران هواپیمایی قشم ایر با شماره پرواز 1217 مسیر تهران- آبادان – تهران به دلیل انتشار بیش از حد مجاز ریزگردها لغو شد.

82115313-70801373

شیما یوسفی شیخ رباط افزود:همچنین پرواز شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 861 مسیر مشهد – آبادان -تهران و پرواز شرکت هواپیمایی تابان به شماره پرواز 6294 مسیر مشهد – آبادان – مشهد به علت گرد و غبار شدید لغو شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان نیز گفت:میزان ریزگردها در هوای آبادان و خرمشهر در پی استقرار گرد و غبار شدید در منطقه در ساعت 18 پنجشنبه به یکهزار و 38 میکروگرم بر متر مکعب معادل شش برابر حد مجاز رسیده است. سیداحمد موسوی آزاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:بر اساس اطلاعات اداره هواشناسی شهرستان، وزش باد شدید در این منطقه، شکل گیری توده های گرد و غبار و نفوذ به خوزستان را به همراه داشته است. وی از مردم به ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی ، گوارشی و سالمندان خواست به دلیل آلودگی هوای شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و غبار از تردد غیر ضروری پرهیز کنند. سازمان هواشناسی نیز روزهای گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، با توجه به افزایش وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و حرکت آن به ایران، از بعد از ظهر پنجشنبه 27 خردادماه و جمعه 28 خردادماه در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا می شود. هجوم ریزگردها به خوزستان در برخی مواقع در سال جاری و سال های گذشته، تعطیلی دستگاه های اجرایی و مدارس برخی شهرهای استان را به همراه داشت. فرودگاه آبادان ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را بطور همزمان در رمپ مسافری خود دارا می باشد. این فرودگاه مطابق استانداردهای جهانی ساخته شده و ظرفیت هواپیماهایی به بزرگی بوئینگ 747 و ایرباس – 340 را دارا است. 

ایرنا