معاون عمرانی استاندار : در انتصابات شهری خوزستان لیاقت و شایستگی رعایت نمی‌شود

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در حاشیه شهرها با تمام شرایط موجود و مشکلات مردم، لابی‌گری‌هایی در جهت رونق حاشیه‌نشینی انجام می‌شود که این امر ظلم به مردم است. احمد سیاحی در جلسه ساماندهی عمران و خدمات شهری شهرهای خوزستان که امروز(29 اردیبهشت ماه ) در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان […]

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در حاشیه شهرها با تمام شرایط موجود و مشکلات مردم، لابی‌گری‌هایی در جهت رونق حاشیه‌نشینی انجام می‌شود که این امر ظلم به مردم است. احمد سیاحی در جلسه ساماندهی عمران و خدمات شهری شهرهای خوزستان که امروز(29 اردیبهشت ماه ) در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که رضایت نسبی مردم شهر اهواز، عمران و آبادانی‌ها، همه حاصل تلاش‌ها و جدیت کار استاندار سابق خوزستان است، اظهار کرد: هیچ اعتقادی به سیاه‌نمایی و سیاه‌زدایی ندارم؛ اقدامات خوبی که در کشور از جمله در خوزستان انجام می‌شود، اگر نادیده گرفته شوند ظلم بسیار بزرگی است و در مقابل اگر گفته شود که مشکلی وجود ندارد، ظلم به مردم خوزستان است.

133142

وی افزود: کار عمران و خدمات شهری مشهود و ملموس است و مردم می‌توانند وضعیت موجود در استان خوزستان را مشاهده کنند. معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در ماموریتی که در سال 78 به کشور آلمان داشتیم، بحثی تخصصی مطرح شد مبنی بر این‌که کشور آلمان چه ظرفیت‌هایی دارد که این‌گونه به مردم خدمات ادامه می‌دهد؟ بنابراین پس از بازگشت از ماموریت کشورهای ایران، آلمان و ژاپن را با توجه به شرایط این کشورها از گذشته تاکنون با یکدیگر مقایسه کردیم. این سه کشور در 23 شاخص‌ مختلف از جمله جنگل، نفت، معادن و اراضی کشاورزی مورد بررسی قرار گرفتند. سیاحی ادامه داد: اقدام دیگری در حال انجام است مبنی این‌که چرا توسعه‌یافتگی خوزستان مشابه دیگر استان ها نیست. با وجود منابع نفت، گاز، تالاب‌ها، پتروشیمی، فولاد، بنادر، پایانه‌ها و سایر موارد نمی‌توان گفت که خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌ها در وضعیت مناسبی است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: خوزستان را می‌توان با آذربایجان شرقی و غربی، استان‌های تازه‌تاسیس از جمله اردبیل، سمنان، قزوین، قم و همچنین از نظر جذب سرمایه‌گذار با دیگر استان‌ها مقایسه کرد تا بتوان به مشکل خوزستان پی برد. وی افزود: نعمات خداوند در استان خوزستان بی‌نظیر و بی‌بدیل است و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها زحمات بسیاری کشیده‌اند. ولی مردم با وجود فضای مجازی و سفرهای خود، وضعیت خوزستان را با دیگر استان‌ها مقایسه می‌کنند. بنابراین باید وضعیت خوزستان را با دیگر نقاط به طور کاملا واقع‌بینانه مقایسه کرد.

سیاحی اظهار کرد: فرصت ارائه خدمت بسیار محدود است و برگ برنده به دست کسی است که از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کند. وی ادامه داد: هیچ یک از ما مسئولان با زور و اجبار روی کار نیامده‌ایم و خود برای گرفتن مسئولیت درخواست داده‌ایم و از شرایط موجود به طور کامل مطلع بوده‌ایم، بنابراین باید آمادگی انجام کارها را داشته باشیم زیرا خود با آگاهی از شرایط برای ارائه خدمات دست بلند کرده‌ایم. معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: از فرصت‌ها باید برای رضایت خداوند و مردم استفاده کرد. مسئولیت‌ها به عنوان امانت در اختیار ما است و بنابراین باید این موضوع را یادآوری کرد و یک سیستم پایش تنبیه و تشویق داشت.

وی افزود: در استان خوزستان از همه تقدیر و تشکر می‌شود و این موضوع، افراد تلاش‌گر را دلسرد کرده و افرادی را که در پی حل مشکلات مردم نیستند نیز در رده و جایگاه افراد تلاشگر قرار می‌دهد که این امر به نوعی ظلم است. سیاحی با بیان این‌که لازم است مشکلات مردم را مشکلات خود بدانیم، ادامه داد: هنگامی که سیستم ارزیابی وجود نداشته باشد، همیشه همه در یک رده و جایگاه خواهند بود. وی عنوان کرد: در رابطه با مبلمان شهری، به شدت از وضعیت موجود در شهرها گله مند هستم و در این مورد به خط قرمز رسیده‌ایم. بنابراین انتظار است که موضوع لیاقت و شایستگی در انتصابات در حوزه شهری مورد توجه واقع شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در شهرهای خوزستان باید وفاق به خوبی ایجاد شود و همدلی میان فرماندار، رییس شوراهای شهر و شهردار وجود داشته باشد. وی بیان کرد: در برخی موارد همچنان شاهد هستیم که برخلاف قوانین و مقررات، استخدام‌هایی انجام می‌شود که این موضوع ظلم است. همچنین در شهرهای خوزستان نظم و انضباط مالی وجود ندارد و در جاهایی که هیچ ضرورتی ندارد، به بهانه‌های مختلف هزینه می‌شود. سیاحی ادامه داد: در حاشیه شهرها با تمام شرایط موجود و مشکلات مردم، لابی‌گری‌هایی در جهت رونق حاشیه‌نشینی انجام می‌شود که این امر ظلم به مردم است. همچنین در رابطه با انتصابات شهری لیاقت و شایستگی رعایت نمی‌شود. وی اظهار کرد: خوزستان با تمام قابلیت های صنعتی خود زمانی ارزشمندی بیشتری خواهد داشت که مردم در شهرهای خود احساس راحتی داشته باشند. بنابراین حتما باید به امورات مردم رسیدگی کرد زیرا عدم رعایت کیفیت کار، خیانت است.