ارزانی : نگاه مدیران شهرداری، استانداری و فرمانداری باید تغییر کند!

فرماندار اهواز گفت: نگاه مدیران شهرداری، استانداری و فرمانداری باید تغییر کند به صورتی که نگاه به شهرها باید تمدنی و بر اساس اصول معماری و شهرسازی همراه با جلب رضایت مردم باشد. اسماعیل ارزانی بیرگانی چهارشنبه در نشست ساماندهی عمران و خدمات شهری شهرهای استان در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: نگاه […]

فرماندار اهواز گفت: نگاه مدیران شهرداری، استانداری و فرمانداری باید تغییر کند به صورتی که نگاه به شهرها باید تمدنی و بر اساس اصول معماری و شهرسازی همراه با جلب رضایت مردم باشد.

82080150-70735124

اسماعیل ارزانی بیرگانی چهارشنبه در نشست ساماندهی عمران و خدمات شهری شهرهای استان در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: نگاه ما در شهرداری ها مالی است که باید به سمت جلب رضایت مردم تغییر کند و شهرداری موفق است که مردم از آن رضایت داشته باشند. وی افزود: نظارت فنی باید تقویت و فرمانداران باید در بعد فنی وارد عمل شده و خود، مسائل را حل و فصل کنند. ارزانی بیرگانی ادامه داد: هزینه بر بودن خدمات در شهرها در سازمان های شهرداری از جمله اتوبوسرانی و تاکسیرانی وجود دارد که باید راهکاری برای حل آن اندیشیده شود.

فرماندار اهواز تصریح کرد: منظم تر کردن برنامه ریزی و مشخص کردن اولویت عمرانی شهرها، آموزش استفاده از ظرفیت های آموزشی به ویژه در مدارس و استفاده بهتر از فضاهای آموزشی از جمله مواردی است که باید در اجرای خدمات و عمران شهری مورد توجه قرار گیرد. وی گفت: طرح های جامع و تفصیلی به علت وجود مشکلات جدی باید مورد بازنگری علمی و منطقی قرار گیرند. ارزانی بیرگانی اظهار کرد: فعال نکردن مشارکت های مردمی و سرمایه گذاران از دیگر مشکلات است به گونه ای که در هیچ یک از شهرداری های خوزستان، هیچ موفقیتی در سرمایه گذاری وجود نداشته است. فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: همچنین مازاد بودن نیروها در شهرداری ها علاوه بر فشار مالی به دستگاه از نظر روانی باعث کندی کار می شود و باید با برنامه ریزی، تعدیل هایی صورت گیرد. وی اضافه کرد: قانون شهرداری ها در سال 1334 تصویب شد که با توجه به شرایط کنونی شهرها باید مورد بازنگری قرار گیرد. شهردار شوش نیز اظهار کرد: پارسال به علت مشکلاتی از جمله کاهش چشمگیر اعتبارات عمرانی، سال سختی برای شهرداری ها بود. یوسف زمانی اصل افزود: نیروهای شهرداری تلاش های زیادی انجام می دهند که روکش آسفالت بیش از 400 هزار متر مربع در سه سال اخیر در شوش انجام شده است.