مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور دبیر شورای عالی تمنیت ملی در اهواز برگزار شد
همزمان با شب 28 صفر سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر و نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی و مشارکت گسترده دلدادگان اهل بیت (ع) و پیروان راستین ولایت […]
همزمان با شب 28 صفر سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر و نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی و مشارکت گسترده دلدادگان اهل بیت (ع) و پیروان راستین ولایت در حسینیه شهدای شمخانی اهواز برگزار شد.
در این مراسم پس از بیان اشعار و قصائد توسط حماسه سرایان عرب در ذکر مناقب و مصیبت پیامبر مهربانی (ص) و اهل بیت طاهرینش(ع) ،حجت الاسلام و المسلمین فیاضی از فضلای حوزه علمیه قم در سخنانی به بیان عظمت و ابعاد وجودی شخصیت رسول گرامی اسلام (ص) و سبط بزرگوارش امام حسن ابن علی (ع) پرداخت و گفت : ترديدي نيست که شناخت ابعاد شخصيت عظيم وآسماني پيامبر اکرم (ص) هرگز براي ما ميسور نيست وگستره دانش آدمي به کرانه وجودش نخواهد رسيد و عقاب انديشه را ياراي پرکشيدن بر قله عظمت و رفعت او نباشد. پيامبر اکرم – حضرت محمد (ص)- آئينه ي تمام نماي جمال وجلال خداوند ذوالجلال است و پروردگار بزرگ که آفريدگار همه زيبايي ها ست در کتاب کريمش ، به تعريف وتحسين اين پيامبر برگزيده پرداخته و او را مايه ي رحمت براي همه جهانيان وداراي خلق عظيم معرفي کرده است. اگرچه عقل از ادراک و زبان از توصيف وقلم از ترسيم سيماي محمد (ص) عاجز است. اما از آنجا که آن خورشيدعالم تاب ، اسوه ي زيبا و الگوي کامل انسانيت است ،بايد در کسب معرفت و محبت ودلدادگي به شمع وجودش تلاش کرد . براين اساس صحيفه دل و گوش جان را به کلام شيواي علي عليه السلام ميسپاريم که تربيت شده مکتب پيامبر(ص) و پرورش يافته دامن پرمهرش ميباشد وآنچنان فضيلتها و کمالات شخصيتي و وجودي پيامبر در جان او شکل گرفته است.که خداوندسبحان او را جان پيامبر (ص) معرفي کرد
حجت الاسلام فیاضی افزود : علي (ع) در بسياري از خطبه ها و نامههاي خويش به سرشت پاک و طينت نوراني پيامبر (ص) اشاره کرده آن حضرت را بدين ويژگي والا مي ستايد . شرافت نسب وپاکي وفضيلت نياکان ونيز عظمت وشرافت دودمان پيامبر (ص) از جمله صفاتي است که امير المؤمنين آنها را بيان ميکند. آن حضرت ميفرمايد : «تا اينکه کرامت خداوند در اعزام پيامبران، به حضرت محمد (ص) منتهي گشت خداوند آن وجود مقدس را از بهترين معادن روياننده و اصيلترين و عزيزترين اصول و ريشهها آفريد. او از همان شجرهي طيبهاي که ديگر پيامبران و امينان خود را از آن آفريد، به وجود آورد. عترت او بهترين عترتهاست و دودمانش بهترين دودمانها. درخت وجودش از بهترين درختان که در حرم روييده و رشد و نمو کرده است و در آغوش خانوادهاي کريم و با فضيلت بزرگ شد. شاخههاي بلند آن سربه فلک کشيده و ثمره آن غير قابل وصول است .» يعني براي عترت پيامبر (ص) شاخههايي است بلند ( در معرفت،کرم، تقوي، حکمت و عرفان) و ثمري است غير قابل وصول به اين معنا که محصول زندگي پرخير و برکت عترت پيامبر بالاتر و با عظمت تر از آن است که از درخت حيات مردم معمولي بر آيد . پيامبر(ص) پيشواي پارسايان و وسيلهي بينايي و بصيرت براي هدايت جويان است او چراغي با نور درخشان و ستارهاي فروزان است … در خطبهي ديگر ميفرمايد : «خداوند سبحان پيامبر اکرم را از درخت انبياء وچراغدان روشنايي و پيشاني عظمت و از ناف بطحا ء و چراغهاي روشنگر و سرچشمههاي حکمت آفريد.» در کلام ديگري مي فرمايد : «پيامبر بهترين آفريدگان در خردسالي و طفوليت ، و در سن کمال و پيري نجيبترين و بزرگوارترين مردم است اخلاقش ازهمه پاکان پاکتر و باران کرمش از هر چيزي بادوامتر بود.» اميرالمؤمنين (ع) در بيان ديگري دربارهي سرشت پاک و نسل مطهر پيامبر(ص)، سخني نويد بخش دارد که مايهي اميد و شادماني دلدادگان وعاشقان پيامبر رحمت است. سخن حضرت اين است : « قرار گاه پيامبر (ص) بهترين قرار گاه وخاندان او شريف ترين پايگاه است. در معدن کرامت و بزرگواري و مهدهاي عفت و پاکيزگي رشد کرد. دلهاي نيکوکاران شيفتهي او گشته و توجه چشمها به سوي اوگرديد. خداوند به برکت وجود او کينهها را مدفون و آتش خصومتها را خاموش نمود.» اين جملهي امام علي (ع) که مي فرمايد: دلهاي نيکوکاران شيفتهي اوگشته و توجه چشمها به سوي اوگرديد ، بارقهي اميد را در دل ما ايجاد ميکند حالا كه خداوند به لطف و بزرگواري خود برما منت نهاده و محبت و عشق آن حضرت را در دل ما قرار داده، شايد مارا از زمره ابرار و نيکان قلمداد فرموده و اين فضل و عنايت را برما ارزاني داشته که دل مردهي ما را به حيات محبت او زنده و چشم دل را به جمال سيماي ملکوتيش روشن سازد. ابنابيالحديد در شرح اين فراز از خطبه ميگويد : اينکه کلام را به صورت فعل مجهول بيان کرد (صُرفت) ، قطعاً صارف و ميل دهنده خداوند است. يعني خداوند دلهاي نيکوکاران را به سوي وجود پيامبر متمايل و مشتاق ساخت. اما نه به صورت جبر و قهر بلکه به توفيق و لطف آنگونه که علماي ما ميگويند. به عبارت ديگر دلهاي ابرار را ارباب دلها (خداوند) به پيامبر مشتاق گردانيد
باتشکر از عوامل زحمت کش وهمیشه در صحنه امید است که این چنین رفتارها تداوم داشته باشه