موج بارندگی سراسر خوزستان را فرا گرفت/ روند کاهش دما در استان ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام بارندگی از شنبه شب در سراسر خوزستان گفت: روند کاهش دما در خوزستان پیش بینی می شود. کوروش بهادری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت میزان بارش در دهدز 16، مسجد سلیمان 14.9، رامهرمز 14.4، آغاجاری 13.4، ایذه 13، امیدیه 12.9، اهواز 11.9، باغملک […]

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام بارندگی از شنبه شب در سراسر خوزستان گفت: روند کاهش دما در خوزستان پیش بینی می شود. کوروش بهادری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت میزان بارش در دهدز 16، مسجد سلیمان 14.9، رامهرمز 14.4، آغاجاری 13.4، ایذه 13، امیدیه 12.9، اهواز 11.9، باغملک 11، دزفول و ماهشهر 10.9، شادگان 10.2، حسینیه 7.9، رادار 7.4، آبادان و گتوند 7.1، لالی هفت، شوش 5.4، بستان 3.5 و بهبهان دو میلیمتر گزارش شده است. وی افزود: پیش بینی می شود بارندگی تا امشب در برخی نقاط خوزستان ادامه داشته باشد که با توجه به روند کاهش دما انتظار می رود از اواخر شب، بارش باران در نقاط مرتفع و شمالی به صورت برف باشد.

81866768-70354219

بهادری ادامه داد: بر این اساس آب گرفتگی معابر نیز دور از انتظار نیست و خلیج فارس نیز مواج پیش بینی می شود. چهارشنبه هفته گذشته برخی نقاط خوزستان شاهد بارش باران بود و شهرستان لالی در شمال این استان با 45 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشت. مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: خوزستان به طور متوسط در 48 ساعت گذشته تاکنون 12 درجه کاهش داشته و روند کاهش دما ادامه دارد. وی اظهارکرد: از روز دوشنبه آسمان خوزستان تا اواخر هفته صاف خواهد بود و به احتمال زیاد از فردا پدیده مه در بیشتر نقاط این استان پیش بینی می شود. بهادری اضافه کرد: هفته آینده ورود سامانه بارشی به خوزستان پیش بینی می شود. رییس اداره هواشناسی شوشتر نیز گفت: از اواخر ساعات شنبه شب تا بامداد یکشنبه هشت و نیم میلیمتر باران در شوشتر بارید.

علی بابا احمدی اظهارکرد: این سامانه که شنبه شب وارد خوزستان شده، پیش بینی می شود اواخر امروز از این استان خارج شود. وی اضافه کرد:بارندگی این سامانه بصورت مداوم بوده که این نوع بارندگی بیشتر از بارندگی های رگباری جذب زمین و باعث حاصلخیزی خاک می شود. رییس اداره هواشناسی شوشتر گفت: بارندگی های پاییز امسال بیش از حد نرمال بوده و پیش بینی می شود این اتفاق در فصل زمستان نیز رخ دهد که این اتفاق نوید بخش سال خوشی برای کشاورزان و دامداران است. شوشتر در 80 کیلومتری شمال شرق اهواز واقع شده است.