گزارش یکصد و دهمین نشست شورای شهر اهواز / عاشور سواری ، زیبا صالح پور و آذر زمانپور در شورای نامگذاری

صد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز بعد از ظهر دیروز دوشنبه 27 مهرماه  در سالن جلسات این شورا برگزار شد.در ابتدای این جلسه ، ناطقین پیش از دستور کار ، آقایان هوشنگ شیر مردی و سید محمد جواد رضوی و جانعلی خورشیدی به بیانات خود پرداختند . در ادامه این جلسه زیبا […]

صد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز بعد از ظهر دیروز دوشنبه 27 مهرماه  در سالن جلسات این شورا برگزار شد.در ابتدای این جلسه ، ناطقین پیش از دستور کار ، آقایان هوشنگ شیر مردی و سید محمد جواد رضوی و جانعلی خورشیدی به بیانات خود پرداختند .

DSC07238

در ادامه این جلسه زیبا صالحپور عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز بابیان اینکه برنامه عزاداری بین الحرمین یک تجمع خوبی بودکه متاسفانه با رای اکثریت اعضا تعطیل شد؛ ادامه داد: امسال در کنار عزاداری های مردم اهواز موکب هایی در حواشی شهر می بینیم موکب هایی توسط مردم کم در آمد برپاشده که برای شهر اهواز امتیاز است؛ضرورت دارد این عزاداری ها انعکاس خبری داده شود زیرا زمینه ساز مسائل فرهنگی است.

حجت الاسلام بلک مهمان ویژه یکصدو دهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز در خصوص توقف برگزاری مراسم سوگواری ‘بین الحرمین’ از سوی شهرداری اهواز بعد از ۷سال، بیان کرد: بهتر است که شهرداری امور اینگونه مراسمات را به مردم واگذار کند و جایگزین های مناسبی برای این برنامه در نقاط مختلف شهر تعریف کند. وی با اشاره به اینکه برای اثبات توانایی هیات ها آمادگی دارند که بایک چینش منظم برنامه بی نظیری ارائه بدهند گفت : هر مبلغی که شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز به مراسم عزاداری ماه محرم و هیات های عزاداری اختصاص دهد، سازمان تبلیغات اسلامی معادل همان مبلغ را پرداخت خواهد کرد؛ به شرطی که یک طرح مشخص و شناسنامه دار باشد.رامی علاسوند رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: با گذشت یک سال شهرداری اهواز به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته بدهی خود به مبلغ دومیلیارد چهارصد و بیست میلیون ریال به برگزارکنندگان شب های بین الحرمین پرداخت کند.

سپس اسکندر زنگنه عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز به برداشت خودسرانه پنج درصد بدهی آموزش و پرورش از حساب شهرداری گفت: روند قانونی برداشت مطالبات از حساب شهرداری اتفاق نیفتاده است. وی با اشاره به اینکه بدهی شهرداری به آموزش و پرورش بابت پنج درصد عوارض ساخت و ساز شهری ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: این بدهی مربوط به سال های گذشته است و شورای چهارم نباید تاوان این بدهی را بدهد؛ این بدهی در زمان انحلال شورای سوم شهر اهواز و دو سال جانشینی استاندار خوزستان باید تسویه می شد تا به شورای چهارم تحمیل نشود اذا اعضای شورا درخواست بیگیری این برداشت خودسرانه را دارد.

حسین حیدری دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در ادامه جلسه گفت : انتظار می رود استاندار خوزستان به همان میزان که از حقوق آموزش و پرورش حمایت می کند، در مقام دفاع از حقوق شهرداری اهواز نیز برآید و شرکت هایی چون نفت و فولاد را ملزم به پرداخت عوارض و حقوق شهرداری اهواز کند تا این نهاد بتواند تعهدات و طرح های خود را عملیاتی کند.

جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز پس از گذشت ساعاتی با حضور تمام اعضای خود وارد دستور کار خود شد.لایحه اول با موضوع : تفریغ بودجه سال ۹۳شهرداری اهواز

عاشور سواری پور رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر اهواز گفت : این لایحه مستقیم وارد صحن شده است و کمیسیون هیچ اطلاع و بررسی در تفریغ بودجه نداشته است در صورتیکه باید کارشناسی شده درمورد این لایحه رای داده شود و در ادامه پس از ارائه نظرات موافق و مخالف ، لایحه جهت بررسی با اکثریت آرا به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شدتا به مدت ۲ هفته تفریغ بودجه ۹۳ انجام شود.لایحه دوم با موضوع : انتخاب نمایندگان شورا در سازمان های وابسته به شهرداری

الف) اعضای شورادرکمیسیون ماده صد شهرداری

جانعلی خورشیدی؛کاظم سواری؛ ابتسام الباجی؛ سید مهدی آلبوشوکه؛ مریم ابریشم کار؛ احمد باورساد؛جمشید سلحشور؛ هدایت ممبینی؛ حسین حیدری؛ زیبا صالح پور؛ هوشنگ شیرمردی؛عاشور سواری پور؛ناجی سواری و جواد رضوی به عنوان اعضا در این کمیسیون انتخاب شدند.

ب) نماینده شورا ر شورای سازمان اتوبوسرانی:غلامرضا سبزه علی با اکثریت آرا نسبت به دیگر عضو شورا اسکندر زنگنه دراین سازمان انتخاب شد.
پ) نماینده شورا درشورای سازمان قطار شهری:طبق قانون نماینده این کمیسیون فقط رئیس شورای شهر است که نیاز به رای گیری نداشت
ت) نماینده شورا درشورای سازمان بهسازی ونوسازی:ابتسام الباجی با اکثریت آرا انتخاب شد.
ث) نماینده شورا در شورای سازمان مدیریت پسماند:مریم ابریشم کار با بیشترین رای انتخاب شد.
ج) نماینده شورا در شورای سازمان زیبا سازی:هدایت ممبینی با ۱۵ رای نماینده شورا در این سازمان انتخاب شد
چ) نمایندگان شورا در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری:به دلیل اینکه سازمان فرهنگی ورزشی تازه کار است انتخابات به دوماه دیگر موکول شد .
ح) نماینده شورا درشورای در شورای نامگذاری:آذر زمان پور؛ زیبا صالح پور و عاشور سواری پور با اکثریت آرا جهت نمایندگی در شورای مربوطه انتخاب شدند.
خ) نماینده شورا درشورای عالی پژوهش: جمشید سلحشور تنها کاندیدای این کمیسیون انتخاب شد .
د)نماینده شورا در شورای کمیسیون مناقصات شهرداری طرح های عمرانی دولت:هوشنگ شیرمردی به عنوان نماینده شورا در کمیسیون مربوطه انتخاب شد.
ذ) نماینده شورا در کمیسیون ماده ۷۷: زیبا صالح پوربا اکثریت آرا منتخب این کمیسیون شد
ر) نماینده شورا درکمیسیون ماده۳۸: احمد باورساد با اکثریت آرا انتخاب شد
ژ) نماینده شورا درکمیسیون فضای سبز: ناجی سورای به عنوان نماینده در این کمیسیون با اکثریت آرا انتخاب شد.
س) نماینده شورا درکمیسیون ماده ۸قانون نوسازی وعمران: حجت مظفری ؛ احمدباورساد؛ هوشنگ شیرمردی انتخاب شدند.
ش) نماینده شورا در کمیته اختلافات اتوبوسرانی: خانم آذر زمانپور انتخاب شد .
ص) نماینده شورا در کمیته اختلافات تاکسیرانی:درسال گذشته حسین حیدری انتخاب شدکه همچنان برسرجای خود با اکثریت آرا باقی ماند.
ض) ناظر شورا در هیات عالی معاملات (کمیسیون تحویل ):تنها کاندیدای این هیات کاظم سواری بود که انتخاب شد
ط) ناظر شورا در هیات امنای املاک (توافقات ): هوشنگ شیرمردی و علی ناصری به عنوان ناظرین این هیات انتخاب شدند.
ظ) نماینده شورا در هیات بدوی نظام وظیفه:اسکندر زنگنه برای دومین سال به عنوان نماینده در این هیات با اکثریت آرا انتخاب شد.
ع) نمایندگان شورا درکمیسیون برخورد مشاغل مزاحم:قربانعلی سعادت نیا انتخاب شد