وزارت نفت فرودگاه اهواز را تصاحب می کند،اما حاضر به ساخت فرودگاه جایگزین نیست / بازهم ظلم مضاعف نفتی ها به اهوازی ها

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: ساخت فرودگاه جدید اهواز توسط وزارت نفت از دستور کار خارج شده است.محمدسعید شرفی اظهار داشت: پیش تر قرار بود وزارت نفت اقدام به ساخت فرودگاه جدید اهواز کرده ولی به تازگی مطلع شدیم این اقدام از دستور کار وزارت نفت خارج شده است.وی اضافه کرد: ساخت فرودگاه اهواز با منابعی […]

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: ساخت فرودگاه جدید اهواز توسط وزارت نفت از دستور کار خارج شده است.محمدسعید شرفی اظهار داشت: پیش تر قرار بود وزارت نفت اقدام به ساخت فرودگاه جدید اهواز کرده ولی به تازگی مطلع شدیم این اقدام از دستور کار وزارت نفت خارج شده است.وی اضافه کرد: ساخت فرودگاه اهواز با منابعی غیر از منابع نفت ساخته می شود و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن باید در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.شرفی گفت: جابجایی فرودگاه فعلی اهواز قطعی است و کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار خوزستان تشکیل شده و هر دو هفته یک بار نشست هایی در شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور و استانداری خوزستان در این ارتباط تشکیل می شود.

وی افزود: باید هر چه سریع تر زمان شروع عملیات اجرایی ساخت فرودگاه جدید اهواز از سوی این کارگروه مشخص و اعلام شود.مدیرکل فرودگاههای خوزستان هزینه ساخت فرودگاه جدید اهواز را 29هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست 18هزار میلیارد ریال و مابقی در مرحله دوم برای ساخت فرودگاه هزینه خواهد شد.وی گفت: کار مطالعات ساخت فرودگاه جدید اهواز باید شروع تا زمان آغاز ساخت آن هم تعیین شود.مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در ادامه گفت: امسال 300هزار متر مربع به فضای ترمینالی فرودگاه اهواز اضافه می شود.شرفی همچنین گفت: افزون بر 70میلیارد ریال برای بهسازی محوطه های فرودگاه اهواز و 50میلیارد ریال دیگر برای زیرساخت های فرودگاه هزینه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان چندی پیش گفته بود: طبق قول وزیر راه و شهرسازی تا پایان بهار امسال عملیات اجرایی ساخت فرودگاه جدید اهواز آغاز می شود.به گفته احمد سیاحی برای ساخت فرودگاه جدید اهواز یک هزار و 320هکتار زمین تملک شده که در شعاع پنج کیلومتری خروجی از عوارض آزاد راه خلیج فارس به عنوان یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی احداث خواهد شد.فرودگاه بین المللی اهواز جزو فرودگاه های کوچک کشور به شمار می رود ولی به لحاظ حجم جابجایی مسافر در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.وجود ذخایر عظیم نفتی و قرار گرفتن در محدوده شهری ، از دلایل جابجایی فرودگاه اهواز می باشد.

اکنون مدیران کشور و استان در مقابل این پرسش شهروندان قرار می گیرند ،چگونه شرکت نفت علیرغم سرمایه گذاری های کلان در پایتخت و سایر نقاط کشور و عدم پرداخت عوارض شهرداری و آموزش و پرورش ،اینک فرودگاه تاریخی اهواز را برای حفر ده چاه نفتی و تبدیل آن به یک میدان سرشار از دلارهای نفتی ولی از مسئولیت  ساخت فرودگاه جایگزین شانه خالی می کند و در مقابل وزارت راه و شهرسازی با استفاده از منابع عمومی و اعتبارات استانی می خواهد چنین پروژه بزرگی را بسازد؟