نامه سرگشاده جمعی از مردم شهید پرور و کارکنان شهرداری اهواز به وزیر کشور ؛

به وضعیت نابسامان مدیریت شهری اهواز رسیدگی کنید

جنابعالی که یادگاران دفاع مقدس ، همراهان و همسنگران شهیدان و فرماندهان بزرگ خطه خوزستان هستید بدون تردید بخوبی به عظمت ، جایگاه و مجاهدت های مردمان این دیار اذعان و می دانید که امام امت ره و امروز مقام معظم رهبری چه تعابیر نغز و بلندی در مدح و ثنای ساکنان اهواز و خوزستان […]

جنابعالی که یادگاران دفاع مقدس ، همراهان و همسنگران شهیدان و فرماندهان بزرگ خطه خوزستان هستید بدون تردید بخوبی به عظمت ، جایگاه و مجاهدت های مردمان این دیار اذعان و می دانید که امام امت ره و امروز مقام معظم رهبری چه تعابیر نغز و بلندی در مدح و ثنای ساکنان اهواز و خوزستان بکار بردند که نمونه آنرا در تاریخ پس از پیروزی انقلاب به ندرت می توان یافت.

جناب سردار وحیدی نمیدانیم معاون محترم شما که از دوستان و یاران گرمابه اقای امینی در شهرداری اصفهان بوده ، پیرامون عملکرد و واقعیت های حاصل از مدیریت پرچالش جناب امینی به شما چه گزارش و توصیفی کرده است اما بی شک امروز حجم نارضایتی شهروندان به آستانه غیرقابل تحمل رسیده و تمامی داشته های شهر از هویت تا فضای سبز ، المان ها و نمادها از بین رفته و بیت المال تضییع گردیده است.

جناب آقای وزیر! آیا به شما گفته شده حدود ۷۰ درصد پروژه های اصلی شهرداری اهواز که در بودجه تصویب گردیده براساس گزارش معاونت فنی شهرداری در دوره جناب امینی ،صفر درصد پیشرفت داشته است ؟

آیا به شما گزارش شده است ، که طی در دوسال و نیم اخیر شهرداری اهواز یک ریال هم جذب سرمایه و سرمایه گذار حتی به اندازه مخارج خود سازمان مربوطه نداشته و جالب است بدانید در دوره امینی سازمان سرمایه گذاری حدود یکسال بدون مدیرعامل بوده است؟

آیا به حضرتعالی اعلام گردیده که تعداد زباله گردهای سطح شهر که وعده سامان دهی آن از سوی مجموعه امینی داده شده بود در این دوره حدود ۱۰۰۰ نفر دیگر بر جمعیت انها افزوده شده است؟

آیا معاون محترم شما گزارش کرده است که جمعیت دستفروشان سطح شهر چند برابر دوره های گذشته و به رقم باور نکردنی رسیده است؟

آیا به شما گفته شده جناب آقای امینی و مجموعه وارداتی همراه وی تاکنون هیچ اقدامی جز شعار برای آغاز عملیات ساخت مترو صورت نداده و طرح مترو عملا تعطیل می باشد؟ آیا اطلاع دارید که سازمان مترو بیش از یکسال مدیرعامل نداشته است؟

آیا به شما گفته شده که جناب امینی و معاونین وی حتی برای ترمیم حفاری ها و پر کردن چاله چوله های شهر بویژه مناطق محروم عاجز مانده و افق روشنی فرآوری شهروندان ترسیم نشده است؟

آیا به شما گفته شده که خیابان های اهواز همچون محلات کیانشهر ، کمپلو ، باهنر ، معین زاده ، شهرک دانشگاه ، اکباتان و فاز یک تا کیانپارس و زیتون در پی بارش های ۲۰ میلیمتری پاییزی در فاصله ای کمتر از یکساعت زیر آب رفت و از قضا در زمان جناب شهردار در اهواز نبود و معاون خدمات شهری اش در حال تهیه فیلم تبلیغاتی در یک حوضچه خشک بود؟

💠آیا به شما گفته هیچکدام از مناطق اهواز طرح تفصیلی ندارند؟

💠آیا به شما گفته شده که طرح پنجره واحد شهرداری که درزمان شهردار قبلی شروع شد تاکنون حتی در یک منطقه اجرا نشده و باعث قفل سیستم یکپارچه سازمان شهرداری و از سوی دیگر سرگردانی ارباب رجوع گردیده است؟

💠 نمیدانیم آن روز به اهواز شرفیاب شدید ، چرا اعضا و رییس کنونی شورا که از جمله چهره های ملی ، موجه و انقلابی استان می باشند ،دعوت نشدند و همراه ناشی کدام گوشه شهر را نشانتان دادند اما کاشف بعمل آمد پلی که در دوره شهرداران قبلی شروع شد و۶۵ درصد تا قبل از وی پیشرفت فیزیکی داشت و اعتبارات آن پیش پرداخته شده بود را بعنوان دستاورد دوره امینی قالب کرده و نشانتان دادند.

💠ممکن است از جناب شهردار لیست مدیران منصوب وی ، سابقه و مدرکشان تحصیلی و رشته های آنها را استعلام و مطالبه بفرمایید؟

💠ایا ممکن است مدرک تحصیلی غیر مرتبط و سوابق مدیریتش را مجدد بررسی نمایید؟ البته چیزهایی شنیده ایم که گفتن و بیان آن توهین به مردم اهواز است.

💠آیا به استحضار جنابعالی رسانده اند که درآمد شهرداری این دوره نسبت به شهرداران قبل ۴ برابر شد اما عملکرد آقای رضا امینی کمتر از شهرداران پیشین بود و فقط فشارعوارض دریافت شده به مردم اهواز وارد و موجب گرانی مسکن گردیده است. بی شک با این میزان پول ها ودرآمد، ضعیف ترین مدیر شهرداری هم می توانست قویتر از وی عمل نماید.

💠طبعا دلیلش مشخص و مبرهن است، کسی که مدیران ضعیفی دارد و خودش هم نصف فکر و ذکرش به خانواده و مرغداریش در اصفهان است حتی درامدش ده برابر هم شود عملکرد ندارد.

💠تاسف بارتر از همه عذر بدتر گناه وی برای عدم اسکان همسر وفرزندانش در اهواز می باشد، که گفته ؛ مدارس اهواز باعث افت تحصیلی فرزندش می شود . جهت استحضار به عرض می رساند ؛ اولا برخی مدارس اهواز دارای جایگاه ملی و جز واحدهای آموزشی برتر می باشند. ثانیا : جالب است بدانید که فرزند ارشد شهردار دانشجوی دانشگاه ازاد واحد خوراسگان بوده که ادعای وی پیرامون مساله افت وسطح تحصیلی را نفی می کند .

ثالثا : طرح این استدلال متباین با قانون مصوب مجلس که هیچ کس در کشور نباید خانواده اش را به محل مدیریتش ببرد وبهتر است قانونش برداشته شود ! نشان دهنده عدم التزام به قانون و سرکشی در مقابل آن و حر‌کت در جهت مخالف سخنان حضرت امام خمینی ره و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص فصل الخطاب بودن قانون جمهوری اسلامی است.

💠جناب آقای وزیر کشور ، خواسته مردم اهواز جهت برکناری شهردار در چارچوب حقوق شهروندی و مبتنی بر واقعیت ها و نص قانون است از سویی این مردم چهار برابر عوارض دادند ولی وضعیت معابر ، خیابان ها ، بوستان ها و تاسیسات شهر بدتر و فعالیت های عمرانی راکد و متوقف شده است، از شما تقاضا داریم به مساله ناکارآمدی ، بی برنامگی مدیریت شهری اهواز رسیدگی و از تضییع حقوق این مردم فرهیخته ، شهید داده و ولایت مدار جلوگیری کنید.