استاندار خوزستان: کنگره ملی شهدا در اهواز باید باشکوه‌ترین کنگره کشور باشد

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا در اسفندماه سال جاری در اهواز، گفت: همه باید به صحنه بیایند تا این کنگره باشکوه‌ترین و باعظمت‌ترین کنگره کشور باشد.علی‌اکبر حسینی محراب در جلسه مشترک هماهنگی کنگره ملی شهدا و ستاد پشتیبانی کاروان‌های راهیان نور که امروز ۱۷ دی‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد در […]

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا در اسفندماه سال جاری در اهواز، گفت: همه باید به صحنه بیایند تا این کنگره باشکوه‌ترین و باعظمت‌ترین کنگره کشور باشد.علی‌اکبر حسینی محراب در جلسه مشترک هماهنگی کنگره ملی شهدا و ستاد پشتیبانی کاروان‌های راهیان نور که امروز ۱۷ دی‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار است کنگره ملی شهدا اسفندماه سال جاری در اهواز برگزار شود که در این زمینه جلسات کمیته‌ها به صورت مستمر و منظم در حال برگزاری است و اقدامات خوبی صورت گرفته است. وی ادامه داد: امیدوارم در کنگره‌ای که میزبان خانواده شهدا هستیم بتوانیم با توجه به اینکه حضرت آقا از خوزستان به عنوان مظهر تجلی شهدای کشور یاد کرده‌اند، دین خودمان را به خانواده شهدا ادا کنیم.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: این کنگره قرار است طی دو روز در اهواز برگزار شود و یک سخنران محوری دارد که احتمالاً یکی از رؤسای سه قوه باشد. همچنین در زمان برگزاری کنگره باید فضای شهر رنگ جهاد و شهادت بگیرد. بر همین اساس باید خانواده شهدا، روحانیت، افراد مؤثر در جامعه، تمام دستگاه‌ها و تمام بخش‌های مربوط به برگزاری این کنگره تا زمان برگزاری این مراسم، فعالیت شبانه‌روزی داشته باشند. همه باید به صحنه بیایند تا این کنگره باشکوه‌ترین و باعظمت‌ترین کنگره کشور باشد.

وی در ادامه گفت: شهدا یکی از بزرگ‌ترین الگوهای ما در در زندگی‌مان بودند و ان شاءالله برای نسل جوان و نوجوان ما نیز خوب تبیین شوند تا به دنبال الگوهای تازه و دروغین که در شبکه‌های مجازی غربی‌ها برای ما می‌سازند، قرار نگیرند.حسینی محراب بیان کرد: الگوهای زنده ما شهید بهنام محمدی، شهید حسین فهمیده، شهید بقایی، شهید علی هاشمی، شهید علی دقایقی و شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس هستند؛ شهدایی که ما داریم همه می‌توانند الگوی جامعه ما باشند و این الگوها تأثیرگذار و انسان‌ساز هستند.

وی در ادامه درباره میزبانی خوزستان از کاروان های راهیان نور، اظهارکرد: کمیته های مربوطه باید کار استقبال، حمل و نقل، امنیت، فرهنگ و معنویت، عمران و زیرساخت را دنبال کنند. تخصیص اعتبار هنوز صورت نگرفته است و فقط در دولت مصوب شد و البته باید به رقم و عدد هم برسد.استاندار خوزستان ادامه داد: در بحث میزبانی از کاروان های راهیان نور، آمارهایمان از کاروان ها یکسان شود و نباید بخشی درباره تعداد کاروان های راهیان نور صحبت کنیم تا دچار چندگانگی نشویم. ضمن این که فلسفه راهیان نور کمی نیاز به تشریح دارد؛ به طور مثال گشت دریایی با رعایت ایمنی برای کاروان های راهیان نور جاذبه دارد و می توان برای نوجوانان و جوانان که در قالب این کاروان ها به خوزستان می آیند، انگیزه ایجاد کند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که مطرح شد این بود که مردم استان خوزستان به ویژه در بخش خدمات از حضور کاروان های راهیان نور سود ببرند.حسینی محراب گفت: راهیان نور و راویان پیشرفت باید در این دوره با هم ادغام شوند و در این زمینه بازدید از شرکت ها و کارخانه های استان نیز برای آن ها در نظر گرفته شود. اکنون بحث زراعت چوب در استان ما جدی است و افراد باید این موضوع و نیز اقدامات در بحث دانش بنیان را ببینند. پس لازم است کارگروهی در این خصوص تشکیل شود.