پیکر مادر سردار شهید هاشمی در اهواز تشییع شد

پیکر مطهر مادر سرلشکر شهید علی هاشمی بعد از تشییع با حضور مردم در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.پیکر پاک مرحومه حاجیه خانم زکیه اهوازیان، مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت در دوران دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه در اهواز تشییع شد. مردم قدرشناس در این مراسم با عزاداری […]

پیکر مطهر مادر سرلشکر شهید علی هاشمی بعد از تشییع با حضور مردم در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.پیکر پاک مرحومه حاجیه خانم زکیه اهوازیان، مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت در دوران دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه در اهواز تشییع شد.

مردم قدرشناس در این مراسم با عزاداری و سوگواری در رثای حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش پیکر پاک این مادر صبور را تشییع کردند. نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان و آیت الله دکتر محسن حیدری از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان ، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و همرزمان شهید علی هاشمی در این مراسم حضور داشتند.

پیکر مطهر مادر سرلشکر شهید هاشمی پس از تشییع و اقامه نماز توسط آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در جوار یادمان سردار هور در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

حاجیه خانم زکیه اهوازیان شامگاه جمعه بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع و به فرزند گرانقدر شهیدش پیوست.

سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت. از وی بعنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.پیکر پاک این فرمانده شجاع سپاه اسلام ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.