مراسم تجلیل از نویسندگان ،خبرنگاران و عکاسان همکار عصرما و هفته نامه بیان اهواز برگزار شد + تصاویر

مراسم تجلیل از خبرنگاران همکار عصرما و هفته نامه بیان اهواز برگزار شد.همزمان با هفته پاسداشت منزلت خبرنگار، مراسم سالانه تجلیل و تکریم نویسندگان ، خبرنگاران و عکاسان همکار پایگاه خبری عصرما و هفته نامه بیان با مشارکت فعالان فرهنگی و اجتماعی اهواز در روز جمعه ۲۰ مرداد سالن اجتماعات کتابخانه علوم ایران کیانپارس با […]

مراسم تجلیل از خبرنگاران همکار عصرما و هفته نامه بیان اهواز برگزار شد.همزمان با هفته پاسداشت منزلت خبرنگار، مراسم سالانه تجلیل و تکریم نویسندگان ، خبرنگاران و عکاسان همکار پایگاه خبری عصرما و هفته نامه بیان با مشارکت فعالان فرهنگی و اجتماعی اهواز در روز جمعه ۲۰ مرداد سالن اجتماعات کتابخانه علوم ایران کیانپارس با حضور جمعی از اصحاب رسانه ، دکتر عبدالله شهاوند معاون سیاسی – اجتماعی استاندار خوزستان و دکتر مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و نواختن سرود ملی ، چهارتن از اصحاب رسانه به بیان دیدگاه های خود پرداختند:

خالد لویمی :روزنامه‌نگار باید اولویت‌های محلی داشته باشد

خالد لویمی در مراسم تجلیل از خبرنگارانِ نشریه‌ی بیان و سایت تحلیلی خبری عصرما گفت: رسانه‌های سنتی باید در اولویت‌بندی مطالبات نقش داشته باشند. لویمی افزود: اولویت‌های ما با استان اصفهان باید تفاوت داشته باشند. محیط زیست، اولویت‌های استخدامی بومی، آموزش و پرورش که ما همواره در انتهای جدول هستیم، راه‌ها، مسئله‌ی انتقال آب کارون، نزاعِ قبیله‌ای که در نیمه‌ی اول امسال نزدیک به ۴۰ کشته بوده، عمران شهری و روستاها و … ازجمله اولویت‌های ما در خوزستان هستند.

این مدرس دانشگاه توضیح داد: دانشکده خبر که در پرورش نیروهای خبری بسیار موثر بود که متاسفانه به تعطیلی کشیده شد و از جناب شهاوند، معاون سیاسی استانداری خوزستان که از مدیران خوش‌نام استان است درخواست داریم این موضوع را مورد اهتمام قرار دهد.

دکتر منصوری : نق‌زنی و چاپلوسی آفت جامعه‌ رسانه است

لفته منصوری، جامعه شناس در مراسم تجلیل از خبرنگارانِ نشریه‌ی بیان گفت: نق‌زنی و چاپلوسی از مواردی است که جامعه‌ی ما درگیر آن است و از مدیران تا مردم گرفتار این دو بلا شدند. منصوری افزود: خبرنگار و روزنامه‌نگار ما را با جزئیات آشنا می‌کند. ما باید به نقد اجتماعی به دور از چاپلوسی اهتمام داشته باشیم. وی یاداور شد: نقدی که درمراسم روز خبرنگار توسط استانداری برگزار شده بود این است که خبرنگاران باز رفتند شنیدند و سخن نگفتند.

عاطفه جوادی : رسانه‌های داخلی نباید تضعیف شوند

عاطفه جوادی، روزنامه‌نگار در مراسمِ تجلیل از خبرنگارانِ نشریه‌ی بیان گفت: اگر تریبون از رسانه‌های داخلی گرفته شود مردم ناخواسته به سمت سیاه‌نماییِ رسانه‌های خارجی می‌روند.جوادی افزود: آزادی رسانه و حقوق رسانه آنقدر مهم است که اشاره به معیشت خبرنگاران در مراحل بعدی خواهد بود.

وی یاداور شد: خبرنگارِ ما وقتی نقدی وارد می‌کند مسئول بجای رسیدگی به مسئله سعی می‌کند خبرنگار را حذف کند. رشد جامعه از مسیر نقد می‌گذرد. امیدواریم آقای شهاوند با اینکه نگاه خوبی به روزنامه‌نگاران دارد در سالهای آتی نیز همین رویه را پیش بگیرد.

این روزنامه‌نگار گفت: در همه دولت‌ها متاسفانه تعامل خوبی میان دولت و خبرنگار نبوده و اگر این تعامل وجود داشته باشد قطعا شاهد ارتقا اعتماد عمومی خواهیم بود.وی افزود: وقتی رسانه‌ی داخلی تضعیف شود و تریبون را از او بگیرید مردم به سمت سیاه نمایی رسانه‌های خارجی معطوف کردیم. مدیران باید استقلال خبرنگار را به رسمیت بشناسند و خبرنگاران مستقل را بپذیرند.

جوادی یاداور شد: کسانی اخیرا وارد فضای رسانه شدند که حتی خبرنگارنما نیستند و باعث شدند وضعیت رسانه‌ی ما اینچنین آشفته شود. وی تاکید کرد: خبرنگار کار و ذات و ماهیتش این است که دست روی مسائل بپردازد نه اینکه فقط عملکرد مسئولان را نشر دهد.

محمد مالی : قرار بود ما متهم کنیم که متهم شدیم

محمد مالی، روزنامه‌نگار در مراسم تجلیل از خبرنگارانِ نشریه‌ی بیان گفت: ما صغیر نیستیم. قرار بود متهم کنیم که متهم شدیم. مالی افزود: ما صغیر نیستیم. یکی خبرنگاری را به بالا و پایینِ چیزی تقسیم می‌کند. روز خبرنگار فلان مسئول نفتی نقد می‌کند که چرا از عملکرد ما خبری نمی‌زنید.

وی یاداور شد: ما نمیتوانیم به ساخت زندان و دادگاه و پاسگاه و دوربین مخفی و … همت بورزیم. جامعه باید واکسینه شود. با آگاهی جامعه واکسینه می‌شود. چه کسی خبرنگار را برنمی‌تابد، کسی که نمیخواهد مردم آگاه شوند. قرار بود ما متهم کنیم اما متهم شدیم.