سرانه فرهنگی هر خوزستانی 20 هزار ریال است!!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بودجه فرهنگی استان را در سال جاری سه میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس جمعیت استان در صورت تخصیص این اعتبار، سرانه فرهنگی امسال برای هر خوزستانی کمتر از 20 هزار ریال است. همایون قنواتی چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بودجه فرهنگی استان را در سال جاری سه میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس جمعیت استان در صورت تخصیص این اعتبار، سرانه فرهنگی امسال برای هر خوزستانی کمتر از 20 هزار ریال است.

82148207-70862223

همایون قنواتی چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد خواستار افزایش بودجه فرهنگی این استان شد و اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی حوزه فرهنگ و هنر است و مطالبات جامعه هنری، مطبوعات و سایر گروه ها و انجمن ها از این اداره بسیار بالاست که این اعتبار کفاف انتظارات را نمی دهد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در جامعه اظهار کرد: با این اعتبار نمی توانیم هیچ کدام از نیازها و انتظارهای گروه های مختلف مردمی را در حوزه فرهنگ پاسخگو باشیم. قنواتی تصریح کرد: وظایف این اداره و مناسب های فرهنگی استان با توجه به تنوع فرهنگی و قومی و جغرافیایی بسیار زیاد و اعتبارات این بخش بسیار اندک است به طوری که با اعتبارات این بخش پارسال فقط توانستیم نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی این اداره کل در سال گذشته 60 درصد کاهش یافت و 30 درصد از اعتبارات نیز اختصاص داده نشد که باعث شده همه طرح ها معطل بماند. *بدهی چهار هزار میلیاردی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به بدهی چهار هزار میلیارد ریالی این اداره کل گفت: در خوشبینانه ترین حالت 500 میلیارد ریال از این بدهی ها مربوط به پیمانکاران است که در معیشت مردم نقش دارد و باید به آن توجه شود. منوچهر رحمانی خواستار توجه بیشتر به پرداخت دیون شد و افزود: باید به مشکلات اعضای شورای برنامه ریزی توجه عمیق تری شود و علاوه بر برنامه ریزی به واقعیت های موجود نیز توجه کرد.