مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر لزوم نهادینه کردن رویداد بزرگ فرهنگی جهاد عشایر عرب در جامعه تاکید کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر لزوم نهادینه کردن رویداد بزرگ فرهنگی جهاد عشایر عرب در جامعه تاکید کرداهواز – مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تشکیل کارگروه ویژه برای ثبت و ضبط رویداد بزرگ فرهنگی جهاد عشایر عرب خوزستان و تهیه فیلم، عکس، کتاب، شعر و … برای نهادینه کردن این […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر لزوم نهادینه کردن رویداد بزرگ فرهنگی جهاد عشایر عرب در جامعه تاکید کرداهواز – مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تشکیل کارگروه ویژه برای ثبت و ضبط رویداد بزرگ فرهنگی جهاد عشایر عرب خوزستان و تهیه فیلم، عکس، کتاب، شعر و … برای نهادینه کردن این واقعه بزرگ از ضرورت‌های جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج روز سه شنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی استان خوزستان در نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان ، اظهار داشت: اتفاق مبارکی که پس از یک سال تلاش شبانه‌روزی دو بزرگوار از فعالان عرصه فرهنگی کشور و استان رخ داد، برگزاری نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب برای نخستین بار با کیفیت بالا در استان بود که این رویداد برای نسل جوان هویت آفرین است.

وی افزود: بی شک این همت، تلاش و پشتکار به همراه اخلاص یک رویداد جهانی را رقم زد که گمان نمی کردیم برگزاری این نمایشگاه حماسه جدیدی در حوزه هویت آفرینی جوان خوزستان ایجاد کند.مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: حضور باشکوه مردم و بخصوص جوانان در نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان تاریخ‌ساز شد و این حضور پرشور نویدبخش تداوم این برنامه‌های فرهنگی و ارزشمند در خوزستان است.

وی تصریح کرد: امروز سرمایه اجتماعی ارزشمندی به سرمایه‌های خوزستان اضافه شد و این به همت آقای طرفاوی و سایر همکارانشان بود که یکی از حرکت های ارزشمند فرهنگی بود.حجت‌الاسلام والمسلمین کلاه‌کج گفت:باید چنین رویدادهایی تداوم داشته شاخه‌های این حرکت فرهنگی بزرگ توسعه پیدا کند. تهیه فیلم مستند از این رویداد بزرگ یکی از ضرورت‌ها برای ترویج این حرکت فرهنگی است.

وی اظهار داشت: سلسله جلسات و محافل شعر مختلف باید برای واقعی جهاد عشایر باید به صورت مستمر برگزار شود تا بتوانیم این واقعه را برای همیشه زنده نگه داریم.مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نامگذاری میادین و خیابانهای بزرگ استان و نصب المان در میادین نیازمند یک دبیرخانه تخصصی و همفکری و مشورت بازرگان عرصه اجتماعی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: جا دارد بار دیگر از تمامی فعالان فرهنگی و رسانه ای که در برگزاری و انعکاس این رویداد بزرگ فرهنگی تلاش کردند تقدیر کنیم و امید است بتوانیم در ادامه نیز در این حماسه های بزرگ قدم های موثری برداریم.

تقدیر از فعالان فرهنگی هنری و اصحاب رسانه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیر نخستین نمایشگاه مستند واقعه جهاد مردم عرب خوزستان علیه استعمار انگلیس و موسسه فرهنگی هنری نواندیشان تاریخ ساز رایه ، در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد خوزستان برگزار شد.