کلانتری و نمایش کمدی درام کویرزاده های دولت!

هم جای تاسف است و هم تعجب که چگونه دولت توانسته است به لطایف الحیلی توجه افکار عمومی خوزستان را با راه اندازی یک شوی رسانه ای از موضوع اصلی که مسئله انحراف مسیر رودخانه کارون به سمت فلات مرکزی ایران است منحرف کند و صد البته به قدری ماهرانه مشغول بازیگردانی در این عرصه […]

هم جای تاسف است و هم تعجب که چگونه دولت توانسته است به لطایف الحیلی توجه افکار عمومی خوزستان را با راه اندازی یک شوی رسانه ای از موضوع اصلی که مسئله انحراف مسیر رودخانه کارون به سمت فلات مرکزی ایران است منحرف کند و صد البته به قدری ماهرانه مشغول بازیگردانی در این عرصه هست که توانسته به خوبی تمام اهداف این نقشه شوم را خط به خط پیاده کند. و نکته تاسف بار این موضوع آن جا است که متاسفانه هم سیاسیون استان ؛ هم نخبگان و فعالان محیط اجتماعی و هم اهل رسانه خوزستان نا خواسته وارد بازی کویرزاده های پایتخت نشین شده اند.

سناریویی که قبل از این خانم ابتکار نقش اصلی آن را بازی می کرد و تا حدی نیز توانست نقش خود را در جلب نظر افکار عمومی و منتقدان دولت بازی کند و بعد از چند صباح اکنون نوبت به یک بازیگر دیگر رسیده است. کلانتری شخصی با ادبیات چاله میدانی و فاقد ادب اجتماعی برای انحراف افکار عمومی از مسئله اصلی که همان غارت منابع آبی استان خوزستان به سوی کویر است بهترین گزینه بود. کلانتری به خوبی می داند که آمده است تا فداکاری کند. او می داند حضور طولانی مدتی در راس سازمان محیط زیست کشور نخواهد داشت و دکتر روحانی در یک نمایش رسانه ای برای کاهش انتقادها وی را خیلی زود عزل خواهد کرد. و به یقین مزد این فداکاری را با پست و سمت چرب تری در گوشه ای از دولت دریافت خواهد کرد. کلانتری در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رییس جمهور در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد صحنه آخر نمایش دولت که نویسندگان آن کویرزاده ها بودند بازی کرد. بهترین زمان ممکن برای تغییر جهت افکار عمومی از اردکانیان به سمت خود . باید به این موضوع پی برد که کلانتری یک مهره از پیش سوخته بوده است.

نکته ای که در این بازی مغفول ماند این بود که آن کس که بی سر و صدا آمد و بدون هیچ توجهی از سوی رسانه ها و افکار عمومی پشت درهای بسته حکم به عارت منابع آبی خوزستان داد اردکانیان بود.
ضد قهرمان داستان توهین رییس بی ادب محیط زیست کشور به نمایندگان خوزستان بی شک اردکانیان بود . قطعا صحنه پایانی این کمدی درام سیاسی عزل کلانتری به دست روحانی و سیل پیام های تقدیر سیاسیون خوزستان به سمت کاخ ریاست جمهوری خواهد بود.لذا همه دلسوزان استان اعم از نمایندگان محترم مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ؛ نمایندگان محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری, روحانیون و علمای عظام. تمام جریانات سیاسی استان (فارغ از علقه های حزبی ) ؛ فعالان اجتماعی و محیط زیست؛ رسانه های استان باید تلاش کنند مانع اجرای نقشه شوم بدخواهان و زیاده خواهان و غارتگران به منابع استان خوزستان شوند. بی شک تاریخ نسبت به ما قضاوت خواهد کرد. نگذارید شرمنده فرزندان و آیندگان خود شویم.

 حسن نسیمی

۲۲ آذرماه ۹۶