آیت الله حیدری : برای تحقق عملی اسلامیت و جمهوریت نظام، صندوق انتخابات بهترین راه حل است

برای تحقق عملی اسلامیت و جمهوریت نظام، صندوق انتخابات بهترین راه حل است.آیت الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بین الصلاتین نماز جمعه شهرستان امیدیه، ۸ دی ۱۴۰۲ در مصلای این شهرستان سخنرانی کرد. آیت الله حیدری، ضمن گرامیداشت، سالروز بصیرت ملت ایران در حماسه ۹ دی به سالروز شهادت […]

برای تحقق عملی اسلامیت و جمهوریت نظام، صندوق انتخابات بهترین راه حل است.آیت الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بین الصلاتین نماز جمعه شهرستان امیدیه، ۸ دی ۱۴۰۲ در مصلای این شهرستان سخنرانی کرد.

آیت الله حیدری، ضمن گرامیداشت، سالروز بصیرت ملت ایران در حماسه ۹ دی به سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اشاره کرد و گفت: حاج قاسم احیاگر مکتب اهل بیت(ع) و عزتمندی در منطقه بود. ایشان نماد نیروهای انقلابی و آزادی بخشی که از ایران اسلامی در کنار ملت‌های مظلوم قرار گرفتند و نیروهای مقاومت را از فلسطین و لبنان تا یمن و سوریه ساماندهی کردند، بود.

وی در ادامه افزود: الان جبهه‌ای به گستردگی جهان اسلام در برابر استکبار جهانی که در راس آنها امریکا و رژیم صهیونیستی هستند، تشکیل شده است و این کشورها را به افول و سقوط کشانده است و نماد این جبهه، حاج قاسم سلیمانی عزیز است.

نماینده مردم خوزستان در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی هر ایرانی است. برای تحقق عملی جمهوریت و اسلامیت نظام، مناسب‌ترین راه، همین صندوق انتخابات است.

وی در ادامه افزود: برای حل مشکلات و پیشرفت، باید به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنیم که با انتخاب اشخاص اصلح، این موانع رفع و پیشرفت‌ها حاصل شوند. با شرکت نکردن در انتخابات نه تنها مشکلی حل نمیشود، بلکه بر مشکلات افزوده میشود و بستری برای توطئه چینی دشمنان ایجاد میشود.

آیت الله حیدری ادامه داد و گفت: جمهوریت نظام با همه انتخابات‌ها محقق میشود، اما اسلامیت فقط با انتخابات خبرگان. نظام اسلامی بدون ولایت فقیه، تبدیل به نظام طاغوت میشود و تنها ارگانی که میتواند ولایت فقیه را انتخاب کند، مجلس خبرگان است.

وی در ادامه افزود: اگر پس از رحلت امام راحل(ره) مجلس خبرگان مقام معظم رهبری(مد)، را به درستی انتخاب نمیکرد، اصلا معلوم نبود چه اتفاقی برای انقلاب و نظام اسلامی می افتاد. اما مجلس خبرگان با این انتخاب شایسته، نه تنها باعث حفظ نظام شدند، بلکه انقلاب و جمهوری اسلامی را در راه عزت و پیشرفت قرار دادند. اینکه امروز ایران در تمام زمینه ها جزء ده کشور برتر دنیا است، به برکت ولایت فقیه و رهبری است.