پیروزی تیم ملی والیبال مقابل فنلاند/ غفور امتیازآورترین بازیکن

تیم ملی والیبال ایران که در دو بازی نخست تدارکاتی برابر فنلاند شکست خورده بود در سومین بازی مقابل این تیم به بردی مقتدرانه دست یافت. مردان والیبال کشورمان که خود را برای حضوری شایسته در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۵ آماده می‌کنند و به منظور آمادگی هر چه بیشتر در فنلاند اردو زدند، عصر امروز […]

تیم ملی والیبال ایران که در دو بازی نخست تدارکاتی برابر فنلاند شکست خورده بود در سومین بازی مقابل این تیم به بردی مقتدرانه دست یافت. مردان والیبال کشورمان که خود را برای حضوری شایسته در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۵ آماده می‌کنند و به منظور آمادگی هر چه بیشتر در فنلاند اردو زدند، عصر امروز شنبه در سومین دیدار تدارکاتی خود به مصاف تیم ملی فنلاند که هم اکنون در رده هفدهم رده‌بندی جهانی والیبال قرار دارد، رفتند.این دیدار از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی و ۱۸ به وقت تهران در سالن تازه تاسیس وسیلپ پیس برگزار شد و به نوعی دیدارهای دوستانه ایران و فنلاند نخستین مسابقه رسمی بود که در این سالن برگزار می‌شد که به گفته مسئولان فدراسیون فنلاند این بازی در تاریخ تاسیس این سالن ثبت خواهد شد و به همین لحاظ این دیدارهای دوستانه برای این کشور اهمیت زیادی داشت.

1695164

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران بازی را با ترکیب مهدوی، موسوی، علیزاده، غفور، زرینی، قائمی و فائزی آغاز کرد و تا پایان این دیدار و ست سوم، این بازیکنان در ترکیب اصلی حضور داشتند.شاگردان بوبان که در این دیدار برای برد به زمین مسابقه رفتند با شروع خوب خود توانستند در همان ابتدای مسابقه فاصله خود را با حریف زیاد کنند. سرمربی فنلاند هم با گرفتن وقت استراحت و تعویض‌های پی در پی نتوانست با بازی خوب بازیکنان ایران مقابله کند و در نتیجه این ست با حساب ۲۵ بر ۱۷ به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

در ست دوم هم فنلاندی‌ها از همه توان خود برای مقابله با ایران استفاده کردند ولی باز هم حریف مردان والیبال ایران نشدند و این ست را نیز ۲۵ بر ۲۲ واگذار کردند. در ست سوم نیز ایرانی‌ها توفانی شروع کردند و سرویس‌های بی نقص قائمی و درخشش غفور و زرینی در این ست برتری ۲۵ بر ۱۳ به سود ایران را به ثبت رساند تا در مجموع این تیم ایران باشد که بر خلاف دو بازی گذشته سه بر صفر پیروز این دیدار شناخته شود.

در این دیدار امیر غفور با کسب ۱۶ امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن ایران شناخته شد. پس از پایان ست سوم با توافق سرمربیان، دو تیم یک ست دیگر بازی کردند که کواچ برای این ست معروف، ظریف، میرزاجانپور، تاجر، عبادی پور، صنوبر و عابدینی را به زمین فرستاد و این ست ۲۵ بر ۱۸ به سود فنلاندی‌ها به پایان رسید.مردان والیبال ایران صبح فردا برای برگزاری دو دیدار دوستانه با جمهوری چک راهی پراگ خواهند شد