هندبالیست۱۸ ساله ایرانی دومین بازیکن جوان رقابت های قهرمانی جهان

مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی به میزبانی مشترک لهستان، سوئد آغاز شد. در این‌ مسابقات ۳۲ تیم و حدود ۶۰۰ هندبالیست حضور داشتند.فرانسیکو کوستا از پرتغال با ۱۷ سال سن جوانترین بازیکنان این رقابت‌ها و بعد از او صابر حیدری ۱۸ ساله جوانترین‌ بازیکن این جام بود. حیدری بازیکن پست بغل راست […]

مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی به میزبانی مشترک لهستان، سوئد آغاز شد. در این‌ مسابقات ۳۲ تیم و حدود ۶۰۰ هندبالیست حضور داشتند.فرانسیکو کوستا از پرتغال با ۱۷ سال سن جوانترین بازیکنان این رقابت‌ها و بعد از او صابر حیدری ۱۸ ساله جوانترین‌ بازیکن این جام بود. حیدری بازیکن پست بغل راست تیم‌ ملی هندبال ایران است که در این‌ مسابقات ۷ گل به ثمر رساند و تاکنون در رده ۲۸۴ گلزنان این مسابقات قرار دارد.

این بازیکن جوان اصفهانی در قهرمانی آسیا نوجوانان و جوانان هم شرکت کرده و عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته بود. او جایزه بهترین بازیکن بغل راست قهرمانی آسیا نوجوانان را کسب کرد و جزو هفت بازیکن برتر آسیا در این رده انتخاب شده بود. حیدری با وجود سن کم خیلی زود وارد لیگ برتر شد و در کنار بازیکنان با تجربه دست به توپ شد. او حضور در لیگ برتر را با تیم فولاد مبارکه سپاهان شروع کرد و در این فصل نیز با این تیم به میدان می‌رود. حیدری با عملکرد خوبش در لیگ و با توجه به دست چپ بودنش توانست توجه وسلین وویوویچ را هم جلب کند و وارد تیم ملی بزرگسالان شود.

در آخرین روزهای قبل از اعزام به لهستان او با هدف کسب تجربه و دیدن سطح مسابقات جهانی در ترکیب وسلین جای گرفت اما با پشتکار و استعدادش گویی ره ۱۰۰ ساله را یک شبه پیمود و در جریان مسابقات جهانی مقابل حریفان بزرگ به میدان رفت و خوش درخشید.صابر هر چند در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان مقابل تیم‌های شیلی، اسپانیا و مونته‌نگرو به میدان نرفت اما در مرحله اصلی این مسابقات مقابل فرانسه، اسلوونی و لهستان بازی کرد و عملکرد خوبی هم از خود برجای گذاشت. او در این‌ مسابقات ۳ پرتاب هفت متر انجام داد که هر سه آنها وارد دروازه حریف شد. محب عبدالهاک از مصر، چنگوو لی از کره، مارکو استوجکویج و پائول و پتر اتناسیجویکج از مقدونیه، استفان دودیک از صربستان نیز با ۱۹ سال سن جزو جوانترین‌های این مسابقات بودند.