بهداشت غرب اهواز الگویی برای توسعه !

روزی نیست که وقت رسانه های ملی و محلی صرف تبیین فعالیت دستگاهها و مدیران مختلف نمی شود. دستگاههایی که با بزرگنمایی اقدامات کم خود، وانمود می کنند که در توسعه و ارایه ی خدمات به مردم گوی سبقت را از دیگر موسسات و دستگاهها ربوده اند. در این بازار عرض اندامی و خونمایی که […]

روزی نیست که وقت رسانه های ملی و محلی صرف تبیین فعالیت دستگاهها و مدیران مختلف نمی شود. دستگاههایی که با بزرگنمایی اقدامات کم خود، وانمود می کنند که در توسعه و ارایه ی خدمات به مردم گوی سبقت را از دیگر موسسات و دستگاهها ربوده اند. در این بازار عرض اندامی و خونمایی که عمدتاً از عملکرد ملموس و واقعی تهی است، وضعیت شبکه ی بهداشت غرب اهواز از ابعاد و جهات مختلف قابل مقایسه با این قبیل دستگاهها نیست. فهرست اقدامات و خدمات بهداشت غرب اهواز در سال ۹۷ بگونه ای است که هر ذی وجدان صاحب ضمیر، ( حتی آنان که اهل مدح مدیران نباشند ) را به واکنش و تحسین وا می دارد.

در این سال مراکز خدمات جامع سلامت شهری از ۱۳ به ۱۸ مرکز و مراکز روستایی از ۵ به ۷ مرکز افزایش پیدا کرد. مراکز شهری – روستایی غرب اهواز نیز از ۳ به ۵ مرکز ارتقا را نشان می دهد. پایگاههای سلامت موسوم به غیر ضمیمه نیز از ۲۸ به ۳۳ پایگاه و خانه های بهداشت از ۲۸ پایگاه به ۴۵ پایگاه در سال ۹۷ افزایش پیدا کردند. مرکز خدمات بهداشتی شبانه روزی الهایی به تسهیلات زایمانی نیز مجهز گردید. همچنین یک مرکز مشاوره ی بیماریها بصورت مشترک با حمیدیه و دشت آزادگان به بهره برداری رسید. آخرین اقدام این شبکه که کمتر از یک هفته قبل اتفاق افتاد در حقیقت راه اندازی مرکز جامع سلامت کوی سیاحی اهواز است که موجی از خوشحالی را در دل مردم این منطقه ی محروم ایجاد نمود. در همین راستا استقرار کلینیک دندان پزشکی به مدت ۱۰ روز در منطقه سیاحی و انتقال دوره ای آن به سایر مناطق از دیگر دستاوردهای مدیریت دکتر شریفی است. البته اقدامات اساسی و ملموس شبکه بهداشت غرب اهواز و مدیریت جوان ان به موارد یاد شده محدود نمی شود و نویسنده تنها از باب رعایت اصل اختصار و کوتاه نویسی به موارد یاد شده اکتفا می نماید.غرض از بیان آنچه نوشته شد جمله ای بیشتر نیست و آن اینکه: ” در مباحث مدیریتی عملکرد خوب یا بد مدیران است که مخاطبان را به واکنش مثبت یا منفی وا می دارد ” در پایان برای مدیران زحمتکش و خوش عملکرد آرزوی موفقیت و برای مدیرانی که تنها بواسطه روابط بر مسند امور تحمیل شده اند و بجز تضییع منابع و فرصتها هنری نمی شناسند، آرزوی عزل فوری تمنا می نماییم.

علی عبدالخانی – روزنامه نگار

یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷