دکتر کیانوش راد : “عدنان غریفی” آینه و عصاره ای از فرهنگ جنوب است

عدنان غریفی آینه ای و عصاره ای از فرهنگ جنوب کشورمان به حساب می آید.دکتر محمد کیانوش راد عضو شورای عالی بنیاد باران و نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی دوره ششم پیرامون بیان شخصیت و آثار عدنان غریفی افزود : غریفی کوله باری از تجربیات مبتنی بر درک تحولات تاریخی در جامعه ایرانی است. […]

عدنان غریفی آینه ای و عصاره ای از فرهنگ جنوب کشورمان به حساب می آید.دکتر محمد کیانوش راد عضو شورای عالی بنیاد باران و نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی دوره ششم پیرامون بیان شخصیت و آثار عدنان غریفی افزود : غریفی کوله باری از تجربیات مبتنی بر درک تحولات تاریخی در جامعه ایرانی است. همچنین به دلیل اقامت در هلند نگاه ایشان به جامعه ایرانی از منظر متفاوتی و خارجی نیز است.

Adnan-ghoreifi

وی توضیح داد: آقای غریفی مطالعات منظم در زمینه های ادبی و اجتماعی داشتند که از ایشان شخصیتی چند بعدی را بوجود آورده است. به همین دلیل است که امسال غریفی به عنوان استوانه های فرهنگی در زیست بوم خوزستان مطرح است.این فعال اجتماعی سیاسی یادآور شد: نگاه غریفی به مسائل اجتماعی نگاهی فراتر از ایئدولوژی و حتی اسرار بر فرهنگ خاص است. غریفی نگاهی انسانی دارد که این نگاه انسانی او را مورد پذیرش اقوام و جریانات فکری گوناگون قرار داده است. متاسفانه شاید به دلیل دور بودن ایشان از محیط ایران آن گونه که باید و شاید میان نسل جوان شناخته شده نباشند. اما این وظیفه جریانات ادبی است که جایگاه غریفی را در یک جایگاه ممتازی در ادبیات جنوب و بلکه ادبیات ایران را بیشتر به نسل جدید بشناسانند.

کیانوش راد همچنین افزود: غریفی علاوه بر کار نوشتن داستان، دستی در سرایش شعر و ترجمه دارد و امیداورم ایشان بتواند کارهای خودش را با جدیت بیشتر در معرض دید و بهره برداری و نقد صاحب نظران قرار بدهند.وی با بیان اینکه غریفی را بیش از آنکه یک نویسنده، شاعر یا مترجم دیده باشم او را به عنوان انسان و دارای فضایل و خصایل نیک و متعالی انسانی یافتم، افزود: فردی که با دردهای مردم می گرید و در مقابل موفقیت ها و خوشحالی مردم شادمانه همراه آنها شاد خواهد شد.به گزارش بروال، پیش از این در مراسمی با عنوان “بهاریه” که از سوی موسسه فرهنگی اجتماعی سما در ایام تعطیلات نوروز برگزار شد، عدنان غریفی به عنوان میهمان ویژه دعوت و هدایایی به رسم یادبود به وی اهدا شد.

کیانوش راد درباره چنین مراسم هایی گفت: شاید به مناسبت فصل های مختلف بتوانیم از چنین برنامه هایی داشته باشیم. ضمن اینکه شعرا، نویسندگان و هنرمندان بسیار بزرگی در استان داریم که متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته اند. به اعتقادم توجه به این ذخایر از ذخایر نفت جنوب برای جنوبیان و کل مردم ایران ارزشمند تر بوده و خواهد بود. این وظیفه اهالی رسانه و مسئولان امور فرهنکی در استان است که از این ضرفیت ها و منابع فرهنگی بتوانند به شیوه ای خوب استفاده کنند.