شهردار موسوی در جشن درختکاری: 800 هکتار از مساحت 1200 هکتاری “کمر بند سبز” اهواز توسط شهرداری اهواز نهال کاری شد

آیین جشن درختکاری صبح امروز با مشارکت شهروندان و مدیران دستگاههای اجرایی و گروههای اجتماعی فعال در حوزه محیط زیست و مدافعان طبیعت از سوی شهرداری اهواز برگزار شد. سیدخلف موسوی شهردار اهواز در حاشیه این مراسم در گفتگویی کوتاه اعلام کرد: شهرداری اهواز در راستای گسترش فضای سبز ، مقابله با آلودگی هوا از […]

آیین جشن درختکاری صبح امروز با مشارکت شهروندان و مدیران دستگاههای اجرایی و گروههای اجتماعی فعال در حوزه محیط زیست و مدافعان طبیعت از سوی شهرداری اهواز برگزار شد. سیدخلف موسوی شهردار اهواز در حاشیه این مراسم در گفتگویی کوتاه اعلام کرد: شهرداری اهواز در راستای گسترش فضای سبز ، مقابله با آلودگی هوا از جمله پدیده ریزگردها از سال 91 طرح “کمر بند سبز” اهواز را عملیاتی و آغاز کرد.

rooze%20darakhtkari%20(15)

وی افزود : کل مساحت کمر بند سبز 7200 هکتار و به طول 72 کیلومتر و عرض 1000 متر در دو طرف جاده کمربندی جدید الاحداث اهواز واقع شده است. قطعه 1200 هکتاری شمال غرب از محل تقاطع جاده کمربندی دغاغله با جاده اهواز -اندیمشک تا جاده اهواز حمیدیه به طول 12 کیلومتر و به مساحت 1200 هکتار می باشد .از 1200 هکتاری که بصورت قطعات E,D,C,B,A تقسیم بندی شده 700 هکتار آن در سال 92 کشت و استقرار یافته است.در سالجاری حدود بیش از 100هکتار از مساحت پیش بینی شده با انواع گونه درختی کشت گردید و سعی می کنیم تا اول بهار امسال این مساحت به 350 هکتار برسد. شهردار اهواز در پایان گفت : امیدواریم با همکاری سایر دستگاهها و تامین اعتبارات لازم تا پایان فصل کاری 94 کل مساحت 1200 هتکاری کمربند سبز اهواز کشت شود.تاکنون کل اعتبار هزینه شده طرح از محل بودجه شهرداری بوده است.

وی عنوان داشت: از لحاظ توسعه کمی پارکهای جدید و موضوعی در سطح کلانشهر اهواز احداث گردید که هم اکنون 221 پارک در سطح شهر داریم و در زمینه توسعه کیفی ، کاشت درختان و درختچه ها در سطح فضای سبز موجود و ایجاد طرحهای حجمی در کلانشهر اهواز صورت گرفته است.سید خلف موسوی ضمن تشریح برنامه های شهرداری اهواز در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: توزیع رایگان حدود 10000 هزار درختچه گلدار در 21 نقطه از شهر اهواز، توزیع رایگان نهال در نهالستان و خزانه های مناطق،توزیع رایگان نهال در درب مصلای نماز جمعه، برگزاری مراسم نمادین درختکاری با همکاری انجمنهای مردم نهاد و تشکلهای محیط زیست در پارک ساحلی شرقی حدفاصل پل هفتم تا پارک لاله از جمله برنامه های شهرداری در این ایام می باشد.