ویلچـر پنچـر مستطاب

دکتر فاضل خمیسی : تقویم کشور پُر از هفته های بزرگداشت است، هفته ی معلّم، هفته ی محیط زیست، هفته ی وحدت ، هفته ی سواد آموزی، هفته ی درختکاری ، هفته ی کتاب، و …. اخیراً هم هفته ی بزرگداشت افراد دارای معلولیت! با نگاهی به وضعیت سوژه ی هفته های مذکور گویا به […]

دکتر فاضل خمیسی : تقویم کشور پُر از هفته های بزرگداشت است، هفته ی معلّم، هفته ی محیط زیست، هفته ی وحدت ، هفته ی سواد آموزی، هفته ی درختکاری ، هفته ی کتاب، و …. اخیراً هم هفته ی بزرگداشت افراد دارای معلولیت!

با نگاهی به وضعیت سوژه ی هفته های مذکور گویا به جای جشن باید سوگوارانه بر شرایط حاکم بر آنها تأسف خورد.معلمان در بدترین شرایط اقتصادی در بین کارکنان دولت هستند، محیط زیستی آسیب دیده و رو به خرابی بیشتر ،که هر روز بر فجایع آن افزوده میشود، فضای سبزی فقیر و کمتر از حد استاندارد ، آمار بالای بیسوادی و … نشان میدهد که نامگذاری هفته ها صرفاً یک شوی تبلیغاتی تخدیری و شکلی ، برای سرپوش گذاشتن برای ناکارآمدی هاست. تکمله ی این بازی نمایشی، اخیرا و توسط فرماندار اصفهان در هفته ی بزرگداشت معلولین کشور به اجرا درآمد!

ایشان ( به قول خودش) برای درک شرایط معلولین جسمی روی ویلچر در این مراسم شرکت جست اما مشخص نکرد که ،از کدام ناحیه در حال بازیگری است، آیا فلج یک پاست! آیا هر دو پایش فلج است و یا قطع نخاع و شاید هم معلول ذهنی است!

بهر حال ایشان به جای برنامه ریزی حل مشکلات معلولین اینطور صلاح دید که با بدنی فربه و سالم بر روی صندلی چرخدار بنشیند و حتماً هم کسی عهده دار هل دادن ایشان بود…

چند وقت پیش و در زمان بارندگی اندکی که در اهواز اتفاق افتاد ، طبق معمول فاضلاب ها سرریز شدند در این حین یکی از معاونین شهرداری در حضور کلی کارگر و کارمند با کندن کت و پیراهن و با زیرپوش رکابی چوب در دست مشغول باز کردن فاضلاب بود.شاید ایشان فکر میکرد آن چوب عصای حضرت موسی (س) است که نیل را می شکافد! بحمدالله با حضور این نوع مدیریت روز به روبه روز بر مصیبت هایمان اضافه میشود. براستی که را مسخره کرده اید، خود یا مردم را!

سالهاست با این بازیگری ها نان در خون مردم کرده اید ، حنای این نمایش ها چه در رابطه با نقش دینداری ، چه در نقش انقلابی و چه در قالب روشنفکری و دلسوزی دیگر رنگی ندارد، بهتر است دیگر دست از بازیگری دروغین برداشته و به شعور مردم احترام بگذارید.