۵۰ درصد پست‌های علوم پزشکی شوشتر بدون تصدی هستند

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در سال‌های گذشته تعداد کمی مجوز آزمون استخدامی به شوشتر داده شده است و این مساله موجب شده از نیروهای شرکتی استفاده شود. مجتبی کلانتر در نشست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان که امروز (۱۳ آذرماه) در دانشگاه علوم پزشکی […]

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در سال‌های گذشته تعداد کمی مجوز آزمون استخدامی به شوشتر داده شده است و این مساله موجب شده از نیروهای شرکتی استفاده شود. مجتبی کلانتر در نشست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان که امروز (۱۳ آذرماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی شوشتر یک‌ هزار و ۶۷۵ پست دارد که ۵۰ درصد آن‌ها بدون تصدی هستند. در سال‌های گذشته تعداد کمی مجوز آزمون استخدامی به شوشتر داده شده است و این مساله موجب شده از نیروهای شرکتی استفاده شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶۰ کادر درمان شرکتی داریم و به اجبار به این سمت رفته‌ایم و اکنون حجم قابل توجهی از درآمد ما بابت حقوق این نیروها هزینه می‌شود.کلانتر با اشاره به دلایل ماندگار نبودن نیروها گفت: به دلیل برخی مسائل و مشکلات امنیتی در برخی نقاط شوشتر، نگهداشت نیرو در شوشتر بسیار سخت است؛ امیدوارم به خوزستان و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان، ویژه نگاه شود.وی افزود: اساتیدی داریم که موهایشان در خوزستان سفید شد در حالی که می‌توانستند، بروند. همه ما دوست داریم در خوزستان بمانیم و خدمت کنیم اما امکانات و خدماتی که مردم نیاز دارند هم باید قابل توجه باشند.

در ادامه محمد صباغان رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان نیز گفت: در بهبهان هفت بیمارستان داریم که سه بیمارستان از این تعداد، تازه تاسیس هستند و کمبود نیروی زیادی دارند.وی افزود: در مجموع ۷۱۰ تخت بیمارستانی مصوب و ۵۲۲ پرستار در بیمارستان‌های این شهرستان مستقر هستند و تعداد پرستاران بسیار کم است.صباغان بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰ نیرو داریم که ۶۰۰ نفر از این تعداد شرکتی هستند و تمام درآمد صرف این نیروها و راننده‌های استیجاری می‌شود.وی افزود: با وجود کمبود نیرو، بار درمانی شهرستان‌های کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر نیز بر دوش این دانشکده است.