جوامعی که قانون آنها با نوک اسلحه،نوشته شود

هادی امین جلالی : جوامعی که قانون آنها با نوک اسلحه،نوشته شود، وجوهرش، باروت باشد هیچگاه بر ریل پیشرفت حرکت نمی کند.برای رسیدن به قافله علم، قلم لازم است.در تجربه بشر در راه پیشرفت، با جنگ وسلاح تحقق نمی یابد. آن جوامعی که گزینه آنها تفنگ است. در اولین ایستگاه علم باقی می مانند، ومردم […]

هادی امین جلالی : جوامعی که قانون آنها با نوک اسلحه،نوشته شود، وجوهرش، باروت باشد هیچگاه بر ریل پیشرفت حرکت نمی کند.برای رسیدن به قافله علم، قلم لازم است.در تجربه بشر در راه پیشرفت، با جنگ وسلاح تحقق نمی یابد. آن جوامعی که گزینه آنها تفنگ است.

در اولین ایستگاه علم باقی می مانند، ومردم آنها حسرت خوشبختی را با خود به گور می برند.علم وقلم اسلحه هایی هستند که انسانیت وآگاهی را در جوامع پیشرفته نهادینه کردند. وشر جهل ونادانی را از جوامع زدودند.

ژاپن دردو جنگ جهانی شرکت کردوبه این نتیجه رسید که جنگ عامل عقب ماندگی و خرابی است، پس به ساختار های علمی جامعه پرداخت و امروزه یکی از کشور هایی که در زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و…. الخ دربین کشور های پیشرفته جهان است. بله از لوله تفنگ می توان قلمی ساخت در راه صلح ودوستی و وبا قلم، علم راگسترش داد، وریشه جهل و خرافات راخشکاند به امید روزی که انسان به عقل بیاید تا در این دنیا جنگی نباشد، وهمه به خوشبختی برسند.

کاشکی، کاشکی
صبح بخیربه عقلانیت
صبح بخیر به ورزش و سلامت
صبح بخیر به همگی