نیـمه ی زجـر!

دکتر فاضل خمیسی : آیا میدانستید در بسیاری از کشورها و بخصوص کشورهای توسعه یافته «دندان خراب» یک بیماری محسوب ‌، وچه بسا منشاء بسیاری از بیماریهای عفونی و قلبی است! آیا میدانید «کشیدن دندان» دیگر منسوخ و حالا بعنوان یک جراحی بشمار آمده و در آخرین مرحله ی درمان تجویز می شود. آیا اطلاع […]

دکتر فاضل خمیسی : آیا میدانستید در بسیاری از کشورها و بخصوص کشورهای توسعه یافته «دندان خراب» یک بیماری محسوب ‌، وچه بسا منشاء بسیاری از بیماریهای عفونی و قلبی است!

آیا میدانید «کشیدن دندان» دیگر منسوخ و حالا بعنوان یک جراحی بشمار آمده و در آخرین مرحله ی درمان تجویز می شود. آیا اطلاع داشتید؛ گردش برای سلامتی مفید و از واجبات برنامه ی زندگیست ، بطوریکه «سرانه ی گردشگری یا مسافرت » مثل حق شغل باید در پرداختی کارکنان منظور شود!

آیا خبر داشتید تعریف سلامتی چندی است ، تغییر یافته و سلامتی دیگر «نداشتن بیماری» نیست! بلکه حس خوشحالیست، و کسی که احساس شادی نکند بیمار است!

آیا مطلع شده اید که…و بعد از اینهمه «آیا میدانید» به تعریفی از نیمه ی دوم زندگی میرسیم : فصلی از زندگی که بعد از بازنشستگی آغاز میشود، حق فردیت در این نیمه ، باید به حد اعلای خود برسد ، زیرا آدمی تمام وظایف و تلاش فردی و اجتماعی و نقشی خود را در نیمه اول بعمل آورده و حالا زمان استراحت و مسافرت و انتقال تجارب به نسل قبل است ، شاید به این خاطر است که غالب توریست های غربی افراد میانسال و بازنشسته هستند! و توریست های ما .. چه عرض کنم!؟

در بازنشستگی بدلیل شرایط جسمی و گسترده شدن خانواده و نیازهایی که بوجود میآیند، مخارج و هزینه ها، دوچندان شده و ضرورت دارد برای یک زندگی آبرومند حقوقی مکفی و حتی بالاتر از شاغلین برای این گروه انسانی در نظر گرفت.

اینکه همسان سازی بازنشسته ها ( ۹۰ درصد دریافتی شاغلین) که آنهم در محاق و تعطیلی است ، اینقدر با چشم تنگی و خساست در آستانه ی تعطیلی قرار گیرد از دو حالت خارج نیست: یا مسوولان مرتبط، معنی زندگی شرافتمندانه را نمیفهمند
یا اینکه گوش هایشان آنقدر سنگین شده که حتی چشمانشان را بر دیدن حقایق کور کرده است و راهی نمی ماند بجز : «الی الله المشتکی»

(